A MÁV Cargo megvásárlása ügyében nyomozó osztrák ügyészség két éve, 2014 júliusában emelt vádat hűtlen kezelés miatt az osztrák szövetségi vasút, az ÖBB teherszállító leányvállalatának több egykori vezetője ellen. A MÁV korábbi üzletága, majd leányvállalata, a MÁV Cargo 2008-ban került az osztrák állami cég tulajdonába.
A 2007-ben indult, többfordulós privatizációs folyamat idején kötött sikerdíjas szerződést a Rail Cargo Austria vezetőjeként Gustav Poschalko a Geuronet Bt. egyik tulajdonosával, Gulya Andrással. A sikerdíj a vételár – amely végül 102,5 milliárd forint lett – 1,75 százalékáról szólt. Az összeg – 6,6 millió euró – 2009 januárjában meg is érkezett a lobbicég számlájára.
A gazdasági és korrupciós ügyekkel foglalkozó osztrák ügyészség több éven át tartó nyomozás után több személy ellen emelt hűtlen kezelés miatt vádat: Gustav Poschalko, az RCA és az ÖBB Holding egykori igazgatója, Horst Pöchhacker, az ÖBB Holding felügyelőbizottságának az elnöke, valamint az RCA egykori pénzügyi igazgatója, Gerhard L. voltak a vádlottak.
A Die Presse tudósítása szerint a bíróság első fokon – nem jogerősen – hozott ítélete szerint Gustav Poschalko nem bűnös hűtlen kezelésben. A vita arról folyt, hogy nyújtott-e a Geuronet Bt. valódi ellenszolgáltatást a sikerdíj fejében a Rail Cargo Austria számára. Az ügyész elmarasztaló ítéletet kért, mert szerinte nincs nyoma, hogy a magyar lobbicég hasznos tevékenységet végzett volna.
A védő szerint védence olyan „gyors információkat” adott telefonon és elektronikus levélben, ami indokolttá tette az alkalmazását. A tárgyaláson betegség miatt nem jelent meg a Geuronet Bt. résztulajdonosa, Gulya András, az orvosi igazolást édesanyja, Gulya Viktória adta át. Magyarországon is foglalkoztak a Cargo ügyével: a Nemzeti Nyomozó Iroda befolyással üzérkedés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen, fokozott ügyészi felügyelet mellett nyomozott 2008–2009-ben.
A MÁV Cargo 2006. január 1-jén vált önálló társasággá. Első vezérigazgatója Kozák Tamás volt, az akkori vezérigazgató-helyettes, Kovács Imre 2008 februárjától váltotta őt. A magyar nemzeti vasúttársaság 2008. január 2-án kötött szerződést az osztrák vasúttal a MÁV Cargo eladásáról. Az ÖBB a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget. A MÁV Cargóból 2010 első negyedévében vált Rail Cargo Hungaria (RCH), melynek első számú vezetője azóta is Kovács Imre. Az RCH ma is piacvezető a magyar vasúti áruszállításban.