Autóbuszok pótolják a vonatokat mostantól a hónap végéig Mezőzombor (Szerenccsel szomszédos település) és Sátoraljaújhely között a 80-as vonalon – tette közzé a MÁV-Start. A lezárás oka a pályák korszerűsítése és villamosítása. A tervezett felújítás során a teljes, 46,3 kilométer hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezetéki rendszer a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt, valamint megújul Szerencs vontatási transzformátorállomása. Ez alatt az időszak alatt mind Sárospatak, mind Bodrogkeresztúr állomásokon megkezdődik az új I. vágány építése – tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). Szintén ebben az időszakban az új, korszerű magas peron építését is elkezdik a szóban forgó állomásokon.
A felsővezeték-építési munkák a Bodrogkeresztúr–Olaszliszka-Tolcsva állomásközben oszlopállítással folytatódnak, majd megkezdik a felsővezetéki rendszer szerelését is. A tervek szerint ebben a vágányzári időszakban a Mezőzombor–Bodrogkeresztúr-szakaszon is elindulnak a felsővezetéki oszlopok alapozási munkái, amelyek hatékony elvégzése érdekében lesz olyan időszak, amikor három betonozó-oszlopállító vonat is dolgozik egyszerre. Szeptember eleje óta Sárospatak és Bodrogkeresztúr állomásokon elbontották a szükséges vágányokat, a hozzájuk tartozó kitérőket, valamint a peronokat, az utasok le- és felszállását az
ideiglenes peronok biztosítják. Az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak állomásközben felállították a felsővezetéki oszlopok nagyobbik részét. A beruházás a tervek szerint 2019 nyarán fejeződik be. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.
Eközben zajlik a 2. számú vasútvonal Piliscsaba–Esztergom állomások közötti szakaszának villamosítása, s várhatóan november végéig feszültség alá helyezik.
A sikeres ellenőrző méréseket követően megkezdődhet a próbaüzem, azaz a vonalszakasz – Budapest és Piliscsaba között idén télen, a teljes vonalon 2018 tavaszától, összesen több mint 50 kilométeren – alkalmas lesz a villamos vontatásra. Ehhez szükség van Piliscsaba és Esztergom között az új biztosítóberendezés kiépítésére. A villamosítási és pályaépítési munkálatokhoz kapcsolódó beruházás célja Leányvár, Esztergom-Kertváros, Esztergom állomások biztosítóberendezéseinek cseréje, valamint Dorog és Angyalföld állomások elöregedett biztosítóberendezésének korszerűsítése.