Egy sor szolgáltatói feladatot jelölt ki a mobil széles sávú szolgáltatások jelenlegi és jövőbeli, 5G-alapú kínálatával kapcsolatban az Ericsson 800 millió okostelefon-felhasználó véleményét reprezentáló fogyasztói elemzése. A fogyasztók azt várják, hogy a technológia elindulását követő 3-4 éven belül az 5G-alapú szolgáltatások jelentik majd a mobil széles sávú technológiák fő irányzatát.
A fogyasztói kívánságlistán olyan „követelések” állnak, mint hogy az adatcsomagoknál jóval több álljon rendelkezésre. A szokásos adatcsomagoknál ugyanis a fogyasztók fontosabbnak tartják a széles sávú adatátvitel gyorsaságát, illetve a méltányosabb mobilszerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet játszanak a hozzáadott videótartalmak és az innovatív szolgáltatások. A fogyasztók ezzel párhuzamosan azt várják el a szolgáltatóktól, hogy folyamatosan fejlődjenek, és képesek legyenek személyre szabott csomagok kialakítására.
Létezik olyan vélekedés, hogy a fogyasztókat nem érdekli az 5G. Ezzel szemben az 5G-szolgáltatások ötlete globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százalékának vonzó; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért. A fogyasztók több mint ötven százaléka úgy tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat. Több mint harmaduk szerint az 5G a sebességen, a hálózati lefedettségen és az alacsonyabb árakon túlmenően új képességeket is fog kínálni: például hosszabb akkumulátorhasználati időt vagy az internetes eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabyte-okon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G-szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni.
Jelenleg egy átlagos okostelefon-felhasználó évente 31 gigabyte-nyi mobiladat-forgalmat hagy kihasználatlanul. Ez 65 órányi videóhívásra, 517 óra streaming zenehallgatásra vagy éppen a Trónok harca-sorozat hat évadjának a megtekintésére is elegendő lenne, és mindez élettartamra vetítve nem kevesebb, mint 1,5 terabyte-ot tesz ki. Ötből két fogyasztó szívesen használná fizetőeszközként ezt a felesleget, akár úgy, hogy elteszi későbbre, akár úgy, hogy eladja vagy elajándékozza.
Tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. A fogyasztók továbbá nem korlátlan adatcsomagokat akarnak, viszont a korlátlanságot szeretnék érzékelni; sokkal inkább a nyugalom miatt vásárolnak korlátlan adatcsomagokat, és nem a tényleges felhasználás céljából.
A szolgáltatóknak alternatív módokat kell kitalálniuk, hogy ezt a szabadságélményt biztosítani tudják.