2017. december 14., csütörtök, Szilárda napja
Gazdaság
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/gazdasag/elhatarolodnak-csalo-webboltoktol-2472223/

Elhatárolódnak a csaló webboltoktól

Elhúzódik a Mall.hu-n leadott megrendelések teljesítése
Elítél minden e-kereskedelmi visszaélést és kiemelt fontosságúnak tartja a vásárlók biztonságát az Ecommerce Hungary – közölte a legnagyobb magyar internetes kereskedőket tömörítő közhasznú egyesület, amely több mint 270 rendes taggal rendelkezik. Ormós Zoltán elnök annak kapcsán szólalt meg, hogy a múlt héten a közkedvelt Mall.hu tartós fogyasztási- és műszakicikk-webáruház bejelentette, telephelyét az adóhivatal és a Nemzeti Nyomozó Iroda munkatársai ellenőrzik.

A hét közepén azt közölte a cseh tulajdonú társaság, hogy magyarországi raktárkészletüket a hatóságok egy országos akció keretében vizsgálták, de a Mall.hu semmilyen büntetőügyben nem érintett. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleménye szerint a kétszázharminc helyszínen indított nagyszabású akció során leleplezett bűnszervezet 4,5 milliárd forint adót igényelt vissza jogtalanul olyan áruk után, amelyeket többek között webáruházaknak adtak el.

Mégpedig úgy, hogy több olyan céghálózatot hoztak létre, amelyben a közösségből beszerzett áruk adótartalmát az első belföldi értékesítés után nem fizették meg. Ehhez úgynevezett bukó cégeket használtak, amelyek ukrán, szerb, illetve magyar strómanok „ügyvezetésével” működtek – ismertette a távirati iroda. Az így beszerzett árut átpörgették további cégeken, végül a webáruháznak és egyéb belföldi vevőknek adták el. Egyes bűnszervezeti tagok a belföldi árukat közösségi tagállami cégek részére értékesítették, ez után nagy összegű áfát igényeltek vissza, az árut végül Magyarországon értékesítették. Ehhez szlovák, cseh, lett, horvát, német, osztrák, szlovén, lengyel és román cégeket használtak fel.

A cég azt állítja, nem vett részt bűncselekményben, és együttműködik a hatósággal

Az Ecommerce Hungary elnöke az ügy kapcsán hangsúlyozta, hogy a Mall.hu dolgozik a folyamatos üzletmenet mihamarabbi visszaállításáért. – A magyar e-kereskedelem a múlt évben közel 33 millió darab sikeres megrendelést bonyolított le, és ez a szám az idén ismét jelentősen növekedni fog. A dinamikusan fejlődő internetes vásárlás biztonságos, a jogszabályok széleskörűen védik a fogyasztók érdekeit – hangsúlyozta Ormós Zoltán.

Kiemelte, a vásárlóknak például 14 napos elállási joguk van, így a webshopokban megrendelt árucikkeket ezen időn belül visszaküldhetik a kereskedőnek. – Egyesületünk fontosnak tartja a jogszabályoknak megfelelően működő magyarországi e-kereskedelem támogatását. Mindenfajta visszaélést, bűncselekményt elítélünk, elhatárolódunk minden, a piaci versenyt befolyásoló tisztességtelen magatartástól – jelentette ki.

Az online vásárlások kapcsán felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy a legbiztonságosabb fizetési mód a bankkártyás fizetés. Ezt a fizetési módot használva a vásárlás összege a kereskedő nem teljesítése miatti vitás helyzet esetén a kártyatársasági szabályok szerint visszajár még akkor is, ha a webáruháznak nincs meg a lehetősége a visszafizetést önként teljesíteni. A reklamációt a kártyát kibocsátó banknál kell bejelenteni. Mint mondta, a legbiztosabb olyan kereskedőnél vásárolni, ahol rendelkezésre áll online kártyás fizetés és/vagy kiszállítást végző futárszolgálatuknál lehetséges POS-terminálon keresztül fizetni.

Tavaly idehaza világszinten is kiemelkedő, 34 százalékos növekedési ütemet produkált az iparág. Több mint 4,5 millió honfitársunk, azaz a felnőtt internetezők 84 százaléka már vásárolt valamelyik e-kereskedőtől az eNet adatai szerint. – Az internetes vásárlás a jelentős növekedés ellenére is megbízható, ezt többek között az is alátámasztja, hogy idén a töredékére esett vissza a fogyasztóvédelmi jogsértést ismételten elkövető webáruházak száma – mondta a szakértő.

MINDEN CSOMAG MEGÉRKEZIK

A hatósági ellenőrzés miatt a korábbi megrendelések késhetnek – hívták fel a webáruház vásárlóinak figyelmét. A késésben érintett fogyasztókat már értesítették a Mall.hu munkatársai, akik folyamatosan fogadják az új megrendeléseket. Ezeket a vállalatcsoport központi, csehországi raktárából teljesítik házhoz szállítással, a személyes átvételre azonban egyelőre nincs lehetőség. – A fennakadások nem érintik a garanciához és elálláshoz kapcsolódó jogokat, a vételárat és a szállítási költséget visszafizetik, ha a késedelem miatt a vevő eláll a vásárlástól. A visszautalás viszont a szokásosnál tovább tarthat – jelezte a Mall.hu.

 

Kiemelt

Hipp-pel végre megjött a szerencse

Reménytelennek tűnt a helyzete, de remek hajrával rukkolt ki az ősszel kétszer is edzőt váltó Haladás az NB I-ben. A furcsa idényről Halmai Gábor résztulajdonossal beszélgettünk.

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!