2017. október 22., vasárnap, Előd napja
Gazdaság
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/gazdasag/eldol-merre-vezet-majd-az-m0-s-uj-szakasza-2285809/

Most eldől, merre vezet majd az M0-s új szakasza

Meghirdette az M0-s nyugati szektor megvalósíthatósági tanulmányának elkészítését az állami infrastruktúra-beruházó. A fővárost tehermentesítő elkerülő út mindeddig hiányzó, húsz kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasza a nyomvonaltól függően 5-10 kilométeren át alagútban vezet majd. A megfelelő nyomvonal kiválasztása után még idén kijelölhetik a kivitelezőt.

Meghirdette az M0-s autóút nyugati szektor 10. számú főút és az M1-es autópálya közötti szakaszára a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének feladatát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A nyertes pályázónak el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt, és meg kell szereznie a jogerős környezetvédelmi engedélyt.

A NIF emlékeztetett a közbeszerzési értesítőben megjelent felhívásra, hogy az érintett szakaszra 2010-ben tanulmányterv és előzetes vizsgálati dokumentáció készült.

Fotó: MTI

Még az idén meglehet a beruházás kivitelezője

A tervező feladata az elkészült tervek kiegészítése, valamint a már meglévő dokumentációk felülvizsgálata a vonatkozó, hatályos jogszabályok, szabványok alapján, továbbá az egyes nyomvonalváltozatok megvalósíthatóságának értékelése, összehasonlítása műszaki, gazdaságossági és környezetvédelmi szempontok alapján. Emellett az érintett területen környezetvédelmi, barlangá­szati szakvéleményt, klímaváltozásra vonatkozó kockázatelemzést, valamint költség-haszon elemzést kell elkészíteni.

Az M0-s autóút nyugati szektort 2×2 sávos, fizikai elválasztású autóútnak tervezik. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapján az előkészítés alatt álló projektek közé már korábban felkerült a fővárost körbevevő M0-s autóút befejező szakasza.

A kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél.

Az északi végpontja a még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-ssal a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint hét kilométer hosszú lesz. A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat–kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül, ennyivel lesz rövidebb annak az útja, aki a fővárost északi irányban kívánja elkerülni, másrészt a fejlesztés jelentős forgalmi terhet vesz majd le a körgyűrű déli szakaszáról.

​Az M0-s hiányzó szakaszának megvalósításával kapcsolatban sok időpont elhangzott már. Legutóbb a Kormányinfón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a témában feltett kérdésre azt válaszolta, hogy az utat a kormány EU-s finanszírozásban akarja megépíteni.

Még az idén le akarják zárni a nyugati szektor nyomvonalával kapcsolatos vitákat, ekkor jövőre elkezdődhetne az építkezés, 2022-ben be is fejeződhetne. A kivitelezőt még idén kiválaszthatják.

A miniszter elmondta, hogy rendkívül magas költségekkel kell számolni. Ennek az az oka, hogy a budai hegyek alatt számos helyen több kilométeres alagutakban fut a gyorsforgalmi út, és viaduktok is kellenek majd a Biatorbágy­ és Budakalász közötti szakaszon. Első körben – mondta a miniszter – a 11-es és 10-es főút közötti szakasz épül majd meg.

Hirdetés

Kiemelt

Rák a szemben

A fertőző betegségek terén a legnagyobb változás a kullancsok és rovarok (például szúnyogok) által hordozott betegségek elterjedésében várható.

Poszt-trauma

Büszkeség

Ha valamire, erre tényleg büszke lehet az ember!

Verhovstadt Orbánra lőtt, de magát találta el

Úgy tűnik, Guynak ez most sem jött össze. 

Vitray is beleállt

A Kádár-rendszer hangadója nyilasozott.

Visszatért a Népszabadság

Az egykori szerzők írtak bele.

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!