Az új, tízezer négyzetméteres, B utasmóló megépítése miatt januárban megkezdik az alapszintű beszállókapuk bontását a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren – jelentette be a Budapest Airport. Így is több mint négy évig maradnak üzemben az ideiglenes létesítmények, amelyeket az utasok leginkább bádogvárosnak neveznek.
A budapesti repülőtér átalakítására 2012 februárjában, a Malév leállítása után került sor, amikor a nemzeti légitársaság milliós utasforgalma egyik napról a másikra kiesett. Májusban bezárták az 1-es terminált, és a fapados légitársaságok a korszerű, 2011-ben kibővített 2-es terminálra költöztek át. A légikikötő forgalma gyökeresen megváltozott, a diszkont-légitársaságok aránya 20-ról 50 százalékra nőtt.
A Budapest Airport a beszállításnak az új módját a Wizz Air és a RyanAir, valamint más diszkont-légitársaságok kívánságára alakította ki, amelynek a lényege az volt, hogy az utasokat a beszállás megkezdése előtt akár fél órával a repülőgépek állóhelyei közelébe terelték, és ott várakoztatták. Az utasok joggal panaszkodtak, hogy esőben, szélben, hőségben kell ácsorogniuk a betonon. A reptér-üzemeltető ezért – 2012 őszétől – sátrakat állíttatott fel a várakozók kényelme érdekében, majd 2013-ban korszerűsítették, könnyűszerkezetes épületekkel, amelyekbe némi fűtés, korlátozott számban ülőhelyek és mosdó is került.
Sokan a reptér-üzemeltetőt okolták a méltatlan körülményekért, pedig valójában a diszkont-légitársaságok kérték az utasok egybeterelését és várakoztatását a repülőgépek közelében. Csak így lehet ugyanis 25-30 perc alatt lebonyolítani az érkező utazók kiszállítását, a bőröndök kipakolását, a tankolást, az indulók beszállítását és a csomagok berakását. Minden más esetben – legyen az autóbuszos szállítás vagy utashíd használata – képtelenség ennyi idő alatt ezeket a folyamatokat levezényelni.
A B utasmóló megépítése 2017 januárjában kezdődik és várhatóan másfél évig tart. A hatmilliárd forintos beruházásban megépülő, 220 méter hosszú új épületszárny jelentősen növeli a repülőtér beszállókapacitását. A mólót kifejezetten arra tervezték, hogy kiszolgálja a széles törzsű repülőgép-állóhelyekre megnövekedett igényt, összesen 27 új beszállókaput és 10 új utashidat kínál. A Pier B valamennyi beszállókapu-csomópontja egyaránt alkalmas lesz utashidas, buszos, valamint gyalogos beszállítási módszer kialakítására.