Több száz egyetemista diák érdeklődését keltette fel a Magyar Nemzet Bank (MNB) és a négy vezető hazai közgazdasági egyetem (Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Egyetem, Miskolci Egyetem, valamint a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem) közös fogyasztóvédelmi ötletpályázata.
A januárban meghirdetett Pénzügyek felsőfokon – Légy kreatív! pályázat keretében az egyetemi hallgatóknak a pénzügyi szemléletformálás témájában kellett olyan újszerű és megvalósítható javaslatokat kidolgozniuk, amelyekkel a fogyasztók ismeretei költséghatékonyan és széles körben fejleszthetők. A legtöbb pályázó a felelős hitelfelvétel és a tudatos bankszámlaválasztás kérdései kapcsán készített javaslatot, de az MNB Értékpapírszámla-lekérdező alkalmazásával és a befektetési alapokkal kapcsolatban is több ötletes elképzelés érkezett.
Számos diák a modern telekommunikációs eszközökre kidolgozott online megoldásokat (mobilalkalmazások, virtuális vetélkedő) részesítette előnyben, míg mások rendkívül kidolgozott kommunikációs tervekkel látták megvalósíthatónak a pénzügyi tudatosság erősítését. Volt olyan pályázat, amely egy interaktív társasjátékot modellező pénzügyi fesztivál terveit mutatta be, de olyan is, amely egy televíziós hírműsorok mintájára megalkotott kommunikációs kampányt állított a középpontba. Figyelemre méltó pályaművek készültek az oktatásra és a tanfolyamokra fókuszálva, de speciális célcsoportokat megszólító (közfoglalkoztatottaknak szóló országos oktatási kampány) és egyedi kivitelezésű javaslatok (például a magyar rapzenészek által előadandó pénzügyi témájú dalok) is érkeztek – jelezte a jegybank.
A szakmai zsűri minden egyetem öt legjobb pályaműve közül választotta ki és részesítette pénzjutalomban – egyetemenként – az első három helyezettet. A nemzeti bank megvizsgálja a legötletesebb koncepciók megvalósíthatóságát, amelyek beilleszthetők a jegybank fogyasztóvédelmi tevékenységébe.