Az európai e-kereskedelem továbbra is évi 12 százalék körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20 százalék közötti átlagos növekedéssel számolhatnak – derül ki az Ecommerce Europe legfrissebb előrejelzéséből.
A felmérés szerint tavaly 510 milliárd euró körül alakult az európai online kereskedés mértéke.
Ma az e-kereskedelem 4 százalékot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője szerint megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több terméket rendelünk online, és teljes ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és napi fogyasztási cikkek világhálós piaca fejlődik a legdinamikusabban.
– Mindez óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni. Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, lesz-e online piaca, hanem az, hogy mikor – fogalmazott Dunder Krisztián. Ahogy lengyel, szlovák és bolgár cégek nyitnak webáruházakat a magyar vásárlóknak, úgy egyre több, a magyar online piacon sikereket elérő vállalkozás kezd külföldi terjeszkedésbe.
A nemzetközi online piacterek óriási fejlődési lehetőségeket tartogatnak, de a külföldi indulást alaposan meg kell tervezni.