Érezhetően élénk volt a forgalom egész hétvégén az áruházláncoknál, illetve az önálló kisboltokban, nemzeti válogatottunk futballsikerei miatt ezúttal a korábbiaknál is többen készültek a vasárnapi magyar–belga mérkőzésre – jelezték lapunknak a kiskereskedelmi piacról.
Noha a két hete tartó kontinenstorna kezdetétől, illetve már a múlt hónapban egyes termékek, így például a sör, az alkoholmentes szomjoltók, az édes és sós rágcsálnivalók, továbbá a televíziók és a tipikus szurkolói eszközök nagyarányú keresletnövekedését tapasztalták, az idei első kánikulai hétvégén tovább emelkedett a boltok forgalma, kifejezetten a sportesemény kapcsán.
– Az Eb miatt 5500 felnőtt- és gyermekméretű, magyar mintájú mezt értékesítettünk, illetve 6000 magyar zászlós szemüveget, ezen kívül 8500 fogyott trikolór zászlókból, sálakból az üzleteinkben, ahol az elmúlt hétvégén tovább nőtt ezen termékek eladása – közölte megkeresésünkre az Auchan áruházlánc.
A bajnokság és a hőségriadó hatással volt a söreladásokra is, itt az értékesítés csaknem harmadával volt magasabb, mint tavaly ilyenkor. A chips- és a snacktermékek forgalma már az Eb indulását megelőzően robbanásszerű emelkedést mutatott az áruházláncnál, és azóta is bővül. – A verseny első felében 50 százalékkal, az elmúlt héten 80 százalékkal nőtt a chipseladásunk – összegezte az Auchan.
– A legnagyobb forgalmat eddig a múlt hét végén tapasztaltuk, a szurkolók lelkesedése, illetve a kánikula hatásai együttesen érvényesültek. Hálózatunkban egy átlagos nyári naphoz képest mintegy 20 százalékkal fogyott több üdítőkből, sörökből és ásványvizekből – mondta a Magyar Időknek a CBA üzletlánc kommunikációs igazgatója.
Fodor Attila kiemelte: a hivatalos tömegszurkolói rendezvények mentén fekvő belvárosi üzleteik kiugróan magas forgalmat értek el a hétvégén az említett három termékkörből, nem volt ritka az sem, hogy ezek a boltok megduplázták az eddig értékesített mennyiségeket. – Chipsekből, snackekből is átlagosan 10 százalékos volt a bővülés – mondta a kommunikációs igazgató.
A forgalom emelkedését jelezte az Aldi diszkonthálózat is. – Egy átlagos időszakhoz képest az Eb ideje alatt nem csupán a nem élelmiszer termékek iránt növekedett a kereslet, hanem számottevően több sört és ropogtatnivalót adtunk el. Utóbbiakból kelendőek a saját márkás termékeink is – jelezte a diszkonthálózat. Lapunk több, vasárnap is nyitva tartó, önálló fővárosi élelmiszerüzletet is felkeresett, ahol kivétel nélkül azt mondták: a vasárnap esti meccs előtti órákban az egyébként megszokott hétvégi forgalom többszörösét tapasztalták.
Ahogy azt Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója nemrég elmondta: a futballtorna és az augusztusi olimpia ideje alatt éves összevetésben 2,5-3 százalékos növekedésre számítanak a hazai sörpiacon. Az időjárás alakulása is nagyban befolyásolja a forgalmat, így az elmúlt kánikulai hétvégén tovább nőttek a söreladások – erősítette meg a sörszövetség igazgatója.
A GfK Piackutató pedig azt jelezte: a legutóbbi, 2012-es labdarúgó Eb idején csupán közvetlenül a júniusi verseny előtt indultak be a televízióeladások, idén viszont már hónapok óta egyenletesen nő a készülékek értékesítése. A televíziópiac április során 12 százalékkal haladta meg a márciusi eladásokat, májusban pedig további 15 százalékot tudott növekedni az értékesített mennyiség.