Belföldi utazásra inspirálja a lakosságot a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nemrég kezdődött kampánya, amelynek aktualitását elsősorban az őszi gasztronómiai események, a bor- és más szezonális turisztikai lehetőségek – az aktív kikapcsolódás, a kulturális feltöltődés – adják.
Az ügynökség kutatásai szerint a magyarok ősszel leginkább a bor- és gasztronómiai élménykínálat iránt fogékonyak, az ehhez kapcsolódó programokat a helyi látványosságok és a speciális lehetőségek alapján választják ki. A belföldi turisták közül egyre többen keresnek fel borászatokat, pincészeteket és vesznek részt borkóstolásokon: 2016-ban már a megkérdezettek 16 százaléka említette ezt mint a rövidebb belföldi utazásai során kedvelt tevékenységet, a hosszabb idejű kirándulások esetén pedig az aktív utazók ötöde látogat meg szőlőbirtokokat.
Erre építve indul az MTÜ kampánya az Őszi menük hetei elnevezésű kezdeményezéssel, amelyet számos neves szakmai szervezet támogat.
A kampányban részt vesz a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnevezésű szervezet, a Pannon Gasztronómiai Akadémia
és a Magyar Bocuse d’Or Akadémia, a Magyar Vendéglátók Ipartestülete, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség, valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége.
A csatlakozott vendéglátóipari egységek az őszre jellemző fogásokkal várják a vendégeket, amelyek elkészítéséhez az ajánlásként összeállított „őszi kosárból” választhatják ki tetszés szerint a kiváló hazai hozzávalókat. Az így készült ételek tökéletes kiegészítőjeként bemutatkozik a hazai borvidékek színes kínálata is.
Az eseménysorozat csúcspontja november 11-e, Szent Márton napja lesz, ami a gasztronómiában az újbor és a libaételek ünnepe.
Az ügynökség felhívta a figyelmet: a már zajló kampányban november 15-ig a csatlakozott szállodák és éttermek minden 18 év feletti vendégnek borkóstolójegyet kínálnak, amelyek a kampányban részt vevő pincészetekben válthatók be egy pohár ajándék borra. A pincészetek a kóstolójeggyel érkező látogatóknak helyben mutatják be boraikat. A szállodák pedig a vendégeknek összeállított őszi ajánlataikban különleges előnyöket biztosítanak, például ingyenes késői kijelentkezést vagy egyéb, kedvezményes áron kínált pluszszolgáltatást.
Az MTÜ az őszi kampánnyal továbbra is azt kívánja ösztönözni, hogy minél többen minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban – lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években – közölték. Arra törekszenek, hogy megmutassák a belföldi turizmusban egyre nagyobb arányban jelen lévő pihenni vágyóknak, hogy nem csak nyáron érdemes bejárni Magyarországot. Ennek érdekében a televíziós, rádiós, közterületi és sajtómegjelenések mellett a digitális kommunikációnak is hangsúlyos szerepet szánnak.