A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) döntő többsége még mindig csak árbevétele kevesebb mint 1 százalékát fordítja infokommunikációra, pedig ezek a digitális szolgáltatások nélkülözhetetlenek a vállalkozások sikeres működéséhez – derült ki a Telekom friss kutatásából, amelyet a BellResearch végzett el. A távközlési vállalat azt a következtetést vonta le az eredményekből, hogy a hazai kkv-szektor továbbra is jelentős oktatást igényel az infokommunikáció terén.
A vállalkozások esetében tehát a tudás hiányzik a növekedéshez: a digitalizációval való lépéstartást kevesen sorolják a fontos kihívások közé. Ismert, hogy a vállalkozások digitalizációja növeli a hatékonyságot. Ám mivel számos cég nem ismeri a modern megoldásokat, nem is számol azokkal. A felmérés megállapította azt is, hogy a személyes ügyféltámogatás kiemelt fontosságú. A vállalkozásoknak ugyanis nincsen sem késztetésük, sem idejük önállóan megtanulni az új informatikai megoldások használatát.
A cégek mintegy fele ezzel együtt érzi, hogy az informatika támogathatná őket az üzleti kihívásokban. Mégis, a magyar vállalkozások többsége „okosban oldja meg” az informatikát. Az IT-üzemeltetést gyakran házon belül végzik, kisebb vállalkozások esetében maga a cégvezető. A nagyobb kkv-k már foglalkoztatnak dedikált informatikai vezetőt vagy munkatársat.
Nem utasítják el a felhőalapú digitális szolgáltatásokat, és egyre többen, de még mindig viszonylag kevesen fizetnek ezekért. A cégvezetők kétharmada tartja magát nagyobbrészt felkészültnek távközlési-informatikai témában, de csak ötödük mondja, hogy igazán otthon van abban, milyen lehetőségeket kínálnak a cégének az online megoldások. A számítógéppel rendelkező kisebb cégek harmada van jelen a közösségi médiában. A sok esetben kolléga vagy családtag által létrehozott honlapot a cégek – mérettől függően – 40-70 százaléka működtet. A honlappal nem rendelkezők inkább a személyes ajánlásban bíznak az új ügyfelek megszerzése terén.