Átlagosan napi kétszáz támogatói tévéhirdetést vetítettek le a tévécsatornák 2017 első fél évében – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb jelentéséből, amely arra is rávilágít, hogy a reklámok többsége az építőiparhoz kapcsolódott.
A legtöbb cég által támogatott televízióműsor a TV2 Mokkája volt, a reggeli magazinban 83 vállalat jelent meg támogatóként. A csatorna az időjárás-jelentése kapcsán is igen jól járt: a legtöbb, 12 822 szponzorüzenet itt volt látható. A legtöbb támogatói hirdetés szintén a TV2-n jelent meg, a 30 198 megjelenés azonban negyedével elmarad a múlt év azonos időszakában mért 39 961 hirdetéstől.
A leggyakrabban szereplő támogatócég az Új Ház Centrum Zrt. volt 2229 hirdetéssel, ezt követi a Fundamenta Lakáskassza Zrt. (1795) és a Leier Hungária Kft. (1676). A vizsgált időszakban több mint ezer cég 1534-féle támogatói üzenete 67 049 alkalommal jelent meg.
Nagyot ugrott a szponzorhirdetések száma az RTL Klubnál, a tavalyi 13 982-ről 19 911-re. A Duna TV esetében nem tapasztalható számottevő változás, az idei első fél évben 4285, tavaly 4277 hirdetés jelent meg a képernyőn.
Díj- és nyereménytárgyról szóló spot 55 műsorban volt látható, és ez az összes támogatói hirdetés 11 százalékát fedte le. Az ilyen jellegű támogatások elsősorban a Mokkához (920) kapcsolódtak, és a nyeremények zömét a szabadidőszektor képviselői ajánlották fel – 1722 darabot.
A hatóság Médiatanácsa a fenti jelentés mellett elfogadta a társszabályozó szervezetek 2017. első félévi beszámolóit is. A társszabályozási rendszer szerint ugyanis a tanács önszabályozó szervezetekkel működik együtt annak érdekében, hogy ösztönözzék az önkéntes jogkövetést, és teljesüljenek a médiaigazgatásra vonatkozó jogszabályok céljai, alapelvei. A szervezetek kutatásokat is vállalhatnak.
A most az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) által készített, a gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra irányuló vizsgálata 37 tévécsatorna 126 tévéreklámját és 64 nyomtatott sajtótermékben megjelent 267 hirdetést érintett. Az eredmény pozitív: a vizsgált hirdetések közül egyik sem volt károsnak nevezhető, és mindössze kettőt, vagyis fél százalékot tartott aggályosnak az ÖRT.