A vizes világbajnokság kezdete előtt, július 8-án kezdte meg működését a belváros és a repülőtér között közlekedő új, 100E autóbusz. A belvárosból közvetlen, átszállásmentes eljutást biztosító közúti kapcsolat régóta hiányzott Budapesten, hiszen a legtöbb európai fővárosban működik direkt buszjárat a repülőtér és a belváros között.
Tekintve, hogy a korábbi hasonló gyorsbuszokat az utasok érdeklődésének hiánya miatt állították le Budapesten, kérdéssel fordultunk a járatot megrendelő BKK-hoz, milyen kihasználtsággal járnak a reptéri Mercedesek.
A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a reptéri direktbuszt naponta több mint 2000 utas veszi igénybe, ez járatonként 30 fős átlagos utasszámot jelent. Általánosságban a kora hajnalban a repülőtérre induló járatok utasforgalma a legmagasabb, valamint mindkét irányra jellemzően átlagon felüli a délelőtt 10 és délután 4 óra között közlekedő járatok utasforgalma.
A fenti adatok azt tükrözik, hogy a 148 személyes Connecto G csuklós buszok kihasználtsága szerény, és hogy a Ferihegyen naponta megforduló 30 ezer utasból még csak kevesen értesültek erről. A gyorsbuszok fél- és egész órakor indulnak mindkét irányba, utasaik a buszvezetőtől vásárolhatják meg a 900 forintos jegyüket.
Ezzel mindenképpen jól járnak, hiszen csak alig valamivel többért, mint két BKV-jegy áráért, a gyorsforgalmi úton megállás nélkül haladhatnak a reptérről vagy a reptérre. Az utazási idő
40-60 perc, ami versenyképes a 3-as metró és 200-as kék busz menetidejével, de hosszabb, mintha saját gépkocsival vagy taxival utaznánk.
Utóbbinak a költsége azonban sokkal magasabb, mint bármilyen közösségi közlekedési módé: a legjobb esetben is minimum 6000 forintba kerül, de távolabbi kiindulás esetén ennek duplája is lehet.
A repülőtér közúti megközelítésének azonban van egy gyenge pontja, ugyanis ha a zárt gyorsforgalmi úton baleset történik, a kijutás alaposan megnehezül: az M0 felé kell kerülni, ami jelentős időveszteség, és a költségeket is megnöveli.
Van azonban alternatív útvonal is, méghozzá vasúton: a fővárosból és az agglomeráció északi részéből gyorsan el lehet jutni a reptérre, a Nyugati pályaudvarról számos járat indul Kőbánya-Kispesten keresztül Ferihegy megállóhoz.
Sajnos ez a vasútállomás az azóta bezárt Ferihegy 1-es terminálhoz van közel, innen még el kell jutni valahogy Ferihegy 2-höz. A Nyugati és Ferihegy között 18-20 percig tart a vasutazás, ami igen jó részidő.
A másik lehetőség, hogy Buda déli elővárosából igyekszünk vasúton a Kökibe, majd átszállással a reptér közelébe. Kelenföldtől odáig összesen 26 perc az út a vonatinfo.hu tájékoztatása szerint, és bár a vonatok pontossága sem bombabiztos, de a kötött pályán elkerülhetjük a dugót. A BKV Budapest bérletével a városhatáron belül a vonatozásért nem kell külön jegyet váltani, anélkül a 20 kilométeres jegy ára 465 forint.
Legutóbb összesen öt napig, 2015. október 10-től 16-ig járt 200K jelzéssel gyorsjárat a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc repülőtér között. A járatot a BKV üzemeltette a BKK megrendelése alapján. Azt megelőzően 2011. január 1-jétől indult repülőtéri expressz autóbuszjárat a belvárosból a Roosevelt tér–Erzsébet tér–Blaha Lujza tér–Keleti pályaudvar–Stadionok–Népliget–Ferihegy 1 és 2 útvonalon.
A menetjegy ára 1400 forint volt, amely egy alkalomra szólt, megszakítás nélkül, iránytól és megállóhelytől függetlenül. A járat piaci bevezetése nem sikerült jól, hamarosan olyan híradások jelentek meg a sajtóban, hogy a repülőtéri expressz autóbuszjárat teljesen kihasználatlanul üzemel. Felmerült, hogy a direktbusz azért nem lett sikeres, mert a jól ismert 200-as busz gyakrabban jár és olcsóbb is.