Kisbusz és furgon ütközött össze Levélnél szombaton, míg egy hete két ember meghalt, ketten súlyosan megsérültek Rajka közelében, miután személyautójukkal összeütköztek egy turistákat szállító busszal. Csak két kiragadott példa a közelmúltból, amely az M15-ös út veszélyességét mutatja. A nagy forgalmú útszakaszt halálútnak is nevezik, mert miközben két autópályát – az M1-est és a szlovákiai D2-est – köt össze, maga azonban csak 2×1 sávos. Az ilyen szakaszokon lényegesen több baleset történik, mert a vezetők egy része nem észleli, hogy már nem sztrádán halad, hanem kétirányú forgalomban. Különösen a késő éjszakai, kora hajnali órák veszélyesek, amikor lankad a vezetők figyelme.
Az M15-ös korszerűsítése hamarosan megkezdődhet, miután a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő győztest hirdetett a jelenleg 2×1 sávos „félautópálya” mintegy 14 kilométer hosszú szakaszának bővítésére. Ennek részeként megépítik a hiányzó jobb pályát, míg a meglévő bal pályát felújítják. Hét felüljárót újonnan létesítenek, míg kilencet felújítanak. Az M15-ös autóút része a IV. számú páneurópai közlekedési folyosónak. Az út teljes értékű autópálya lesz, burkolt leállósávokkal, a személygépkocsik óránként 130 kilométeres sebességgel haladhatnak rajta. A nyertes ajánlattevő az S+S M15 Konzorcium, vezetője a Strabag Építő Kft., amely nettó 19,5 milliárd forintos áron nyerte el a munkát. A kivitelezésre 29 hónapot kapott az építő, vagyis a forgalomba helyezés időpontja várhatóan 2019 vége, 2020 eleje.
A projekt költségeiből 17,224 milliárd forint az Európai hálózatfinanszírozási eszköz révén finanszírozott támogatás, a fennmaradó összeg pedig hazai költségvetési hozzájárulás. A fejlesztés terveit, mérnöki közbeszerzését tavaly októberben írták ki, ezt idén márciusban az Eco-Tec Műszaki-Gazdasági Tanácsadó Kft. és az Utiber Közúti Beruházó Kft. nyerte el.