A startup közösségtől érkező jelzések azt bizonyítják, hogy ugyan a legtöbb esetben piacképes termékekkel, szolgáltatásokkal rendelkeznek a hazai vállalkozások, de megfelelő erőforrások hiányában nem képesek sikeres külpiaci tevékenységre, ötletük nemzetközi piacokon történő érvényesítésére. Ezért kulcsfontosságú állami és piaci szereplőkkel közösen a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) olyan hiánypótló programot indít, amely orvosolni kívánja ezeket a problémákat.
Az InnoTrade program egy olyan kezdeményezés, amely támogatja a vállalkozó szellemű fiatalok nemzetközileg is életképes ötleteinek külpiacra jutását. Elsősorban a külföldi eseményeken való megjelenést segítik, emellett igyekeznek felkutatni a kapcsolati és pénzügyi tőkét is. Az InnoTrade olyan stabil magyar szereplővé kíván válni, amely kiszámíthatóan, megbízhatóan és folyamatosan képes támogatni a startupok külföldi rendezvényeken való megjelenését – közölte lapunkkal a kereskedőház.
Az InnoTrade program részeként az MNKH a jövőben számos neves nemzetközi eseményen nyújt kiállítási lehetőséget az ígéretes startupoknak, ami kiváló alkalom a potenciális befektetőkkel, célcsoportokkal, leendő üzleti partnerekkel, valamint a különböző iparágak meghatározó cégvezetőivel való kapcsolatépítésre és az adott külföldi piac igényeinek megismerésére. A kereskedőház az adott rendezvényhez kapcsolódó belépőjegyet, a szállást és a kiállítóhelyet is biztosítja a jelentkezőknek, akik maguk gondoskodnak a kiutazásról, étkezésről, költőpénzről, és az egyéb felmerülő költségekről.
A program során felkészítik a cégeket a professzionális külpiaci megjelenésre, az eredményes tárgyalástechnikára, illetve segítenek a pitch (bemutatkozó prezentáció) tökéletesítésében, és olyan hasznos információkkal látják el a külpiacra készülő startupot, amelyek a sikeres üzleti tevékenységet segítik elő.
A programra az MNKH azon magyar startup vállalkozók jelentkezését várja, akik már rendelkeznek prototípussal, amellyel globális piacra lépnének, a termék fejlesztése Magyarországon történik, emellett folyékonyan beszélnek angolul. A jelentkezési folyamat kidolgozása során a kereskedőház arra törekedett, hogy az minél egyszerűbb, és a lehető legátláthatóbb módon történjen. Az érdeklődőknek legkésőbb 45 nappal az adott esemény kezdete előtt kell regisztrálniuk, amelyek közül egy független, szakmai zsűri választja ki, hogy mely induló vállalkozások kaphatnak lehetőséget a nemzetközi részvételre.
A szakértő zsűri az adott esemény jellegének figyelembevételével, különféle szempontok alapján hozza meg döntését. Például fontos a projekt létjogosultsága, azaz, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra valóban szükség legyen az adott külpiacon, vagyis valós problémára adjon választ. A startupoknak bizonyítaniuk kell projektjük egyediségét is, tehát azt, hogy miben különböznek a piacon lévő hasonló termékektől, szolgáltatásoktól. Az ideális jelentkezőknek világos célrendszerrel kell bírniuk, illetve egy olyan csapatot alkotni, amelynek tagjai motiváltak, eltökéltek és felkészültek.
A sikersztorik másokat is inspirálnak. Ezért a kereskedőház induló kezdeményezésének az is fontos küldetése, hogy a hazai startup ökoszisztéma azon szereplői, akik részt vesznek a nemzetközi eseményeken, később osszák meg tapasztalataikat, élményeiket blogbejegyzések formájában, valamint különféle médiaszereplések alkalmával, ezzel is ösztönözve a további, külpiacokat célzó, hazai innovatív projektgazdákat.
Az érdeklődők az egyes eseményekre a www.innotradeprogram.hu weboldalon jelentkezhetnek.