Vizsgálja a magyar rendőrség, hogy a Verona közelében balesetet szenvedett magyar üzemeltetésű autóbuszba legálisan vagy illegálisan építettek be pót-üzemanyagtartályt – tudta meg a Magyar Idők.
A tragédiában tizennyolcan vesztették életüket, többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói. Egy hozzátartozó október 16-án az olasz hatóságok magyarra lefordított nyomozati iratai alapján írt tényként a pót-üzemanyagtartályról. A póttank lehetőségéről már februárban beszélt az Origónak egy magyar szakember, aki szerint rendszeresen építenek be póttartályokat a buszokba, hogy így spórolják meg a nyugat-európai utakon a drágább tankolást. Czakó Tibor, a kiégett buszt üzemeltető cég akkori tulajdonosa tagadta, hogy a buszon engedély nélküli beépített póttank lett volna. Két tankról beszélt, egy 160 és egy 320 literes tartályról. Egy 370 literes póttartály meglétét azonban állítólag az olasz szakértői jelentések megerősítik.
Azt írja erről az említett hozzátartozó: „A buszon 3 tartály volt. Elöl egy 160 és egy 320 literes, valamint a busz közepén egy 370 literes, engedély nélkül beépített póttartály. A tartályok össze voltak kötve, álló állapotban tudták a sofőrök egy átfejtő készülékkel hátulról az első tankba fecskendezni az üzemanyagot, így a jobb első tartály mindig tele tudott lenni.”
A kiégett buszról készült fotókon valóban látható a jármű közepén is egy üzemanyagtartály, ám hogy azt engedéllyel vagy illegálisan építették be, egyelőre nem lehet tudni. Úgy tudjuk, a halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanúja miatt nyomozó Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) azt vizsgálja, ki és mi alapján vizsgáztatta le az átépített autóbuszt Magyarországon. A nyomozás határideje november 21-e, amit várhatóan meghosszabbítanak. Gyanúsított egyelőre nincs. Információink szerint az olaszországi nyomozásnak sincs gyanúsítottja, az olasz jogrend szerint az autóbusz vezetőjének, s a tragédia helyszíne, az A4-es autópálya üzemeltető mérnökeinek szerepét vizsgálják.
Az olasz hatóságok eddig szakértői megállapításokat rögzítő, s az üzemeltető mérnökökkel kapcsolatos okiratokat küldtek meg a nyomozást felügyelő kecskeméti ügyészségnek.