Az Újpalota és az Astoria közötti villamospályából az első ütemben a Keleti pályaudvarig terjedő szakasz épül meg. A villamospályát Újpalotán kezdik építeni, a végállomás a Szilas-pataknál lesz, a Pólus bevásárlóközpont mellett, ahol P+R parkoló is létesül. A Szentmihályi út–Nyírpalota utca kereszteződésben jelzőlámpás körforgalmat alakítanak ki. A jelenlegi buszvégállomásból parkoló lesz, ahol 162 autó tud majd parkolni. A villamos az út közepén halad, megállói a mostani buszmegállóknál lesznek. A Csömöri úti felüljárót lebontják, helyette a vasút alatti aluljáróban halad majd át mind a villamos, mind a közúti forgalom. A felszínen, a Körvasúton megálló létesül a tervek szerint.
A beruházás legneuralgikusabb pontjáról is szó esett a fórumon: a Drégelyvár utcai szakasz problémás, mert szűk a hely, így az itteni, családi házas oldalon lebontják a házakat, kiszélesítik az utat és további parkolókat is építenek. Végül az adott vonalon megszűnik a buszközlekedés, a villamos a 7-es buszcsaládot váltja ki. Az új pályát összekötik a 69-es villamos vonalával, ezzel a kerület nagy része átszállással, kötött pályás városi tömegközlekedéssel elérhetővé válik.
A villamos előnye a buszokkal szemben, hogy halkabb, kevésbé terheli a környezetet, nem kerül dugóba és nem fog rendszertelenül közlekedni. A szakemberek mérése alapján, míg a 7E buszjárat Újpalotáról 23 perc alatt ér a Blaha Lujza térre, a villamos ezt az utat 20 perc alatt fogja megtenni. A 4-es metró esetleges meghosszabbítása kapcsán Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes megjegyezte, olyat kérnek számon a mostani városvezetésen, amire soha nem volt pénz, amiről Brüsszellel sem tárgyaltak Demszkyék. Ami a beruházás időpontjait illeti: 2016 őszére az engedélyezési tervek készen lesznek, a munka 2017 első negyedévében kezdődne el és közel két évig tartana, 2018 karácsonyán pedig már az új villamossal utazhatunk a Keleti pályaudvarig. László Tamás országgyűlési képviselő szerint az új villamospálya lesz az 50 éves Újpalota születésnapi ajándéka.