A pilóta nélküli repülő eszközökről történő egyeztetés folyamán összhangot kell teremteni más jogszabályokkal, figyelembe kell venni más minisztériumok és hatóságok szempontjait, illetve meg kell felelni az EU-elvárásoknak is a tárca szerint. Az NFM közölte: amint elkészül az új rendelet, azt a kormány oldalán közzéteszik. Egészen addig a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) légügyi előírásai érvényesek.
Ezek azonban elég nehézkesen használhatók a drónok esetében, hiszen az új törvény hatálybalépéséig a pilóta nélküli gépeket reptetni csak egyedi tevékenységi és eseti légtérengedély birtokában lehetséges, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala ad ki. A szórakozásból reptetők, illetve az öncélból vagy fizetős szolgáltatásként kínált légi fotók és videofelvételek készítői nem biztos, hogy tisztában vannak ezekkel a feltételekkel, miközben a drónpilóták gyakran képzetlenül, a kockázatokat figyelmen kívül hagyva használják az akár 150 kilogramm súlyú légi eszközeiket például egy járókelőkkel teli belvárosi esküvő dokumentálására vagy egy zsúfolt tömegrendezvény feletti videózásra is.
A Drónpilóták Országos Egyesülete szerint a jogkövető pilóták lehetőségei erősen korlátozottak, az engedélyek megszerzése a jelenlegi légügyi szabályok mellett hosszadalmas és bürokratikus, ami megnehezíti a legális alkalmazást. Ezzel szemben az engedély nélküli repüléseknek alig néhány esetben volt csak következménye, ez pedig nem jelent valódi visszatartó erőt.
A kereskedelmi célból végzett felhasználások esetében a jogszabályok betartása piacvesztést és versenyhátrányt, a hobbistáknál pedig plusz idő- és anyagi ráfordítást jelenthet.
Az egyesület szerint – más országok példájából kiindulva – a pilóta nélküli légi járműveket várhatóan regisztrálni kell, tömegük szerinti osztályokba sorolhatják be, ettől függően más és más követelmények vonatkozhatnak a járműre és a pilóta képesítésére. Ha korlátozásokkal is, de vélhetően nem lesz szükség külön engedélyek beszerzésére minden egyes repülés alkalmával.