A kormány döntött arról, hogy a Kelenföldi pályaudvar közelében építi meg a dél-budai egészségügyi centrumot – jelentette be a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Lázár János elmondta: a tervek szerint ez egy több mint ezer-ágyas új egészségügyi intézmény lesz, amelyet mindenképpen az M1/M7-es autópálya közelében lévő területen szeretnének megépíteni úgy, hogy a metró- és az autóbusz-csatlakozás is elérhető legyen. Azt is közölte: a beruházás tervezői munkájának előkészítésével a kormány Noll Tamás építészt kívánja megbízni.
A dél-budai szuperkórház konkrétan az Andor utca–Than Károly utca által határolt területen épülhet meg – ezt a főváros egészségügyének átszervezésével megbízott miniszteri biztos árulta el egy tegnapi konferencián. Cserháti Péter tájékoztatása szerint egy majdnem 500 ágyas sürgősségi centrum jönne itt létre, és a Semmelweis Egyetem (SE) fejlesztési projektjének részeként a pesti oldalról ide kerülnének a gyermekklinikai kapacitások. Lapunk információi szerint ezzel megvalósulhatna az SE terve, egy csaknem hatszáz ágyas budai gyermekegészségügyi központ és klinika.
A miniszteri biztos szerint a dél-budai egészségügyi centrum helyének kiválasztását befolyásolta az is, hogy egy kormányhatározat szerint dél-budai irányba is meghosszabbítják az 1-es villamos útvonalát, illetve hogy az olimpiarendezéssel összefüggésben is számos beruházás várható, többek között megépülhet a régóta tervezett új dunai átkelő, a Galvani híd, így összességében javul a környék közlekedése. A jó megközelíthetőség ugyanis mindenféle kórházberuházásnak alapfeltétele, mint Cserháti Péter fogalmazott, a politikával is meg kellett értetni, hogy a kórházi ellátás lényege egyre inkább az, hogy a betegek csak a feltétlenül szükséges időt töltsék bent, viszont akinek vissza kell mennie varratszedésre, gipszlevételre stb., tömegközlekedéssel is megtehesse.
Ezért nem szerencsés ebben az esetben a városon kívüli, teljes egészében zöldmezős beruházás, és ezért javasoltak az észak-budai szuperkórház helyszínéül is egy városon belüli területet. Mégpedig, mint a biztos elmondta, a Kútvölgyi és a János-kórház, a Pető Intézet Kútvölgyi úti, valamint az egykori Haditechnikai Intézet Virányos út és Szilágyi Erzsébet fasor közötti, használaton kívüli területét, illetve épületeit. Ez azt jelentené, hogy az ottani szuperkórházat részben zöldmezős beruházással, részben felújítással valósítsák meg. Itt is fejleszteni kell a közlekedést, hogy az intézmény csúcsidőben is megközelíthető legyen. Erre több terv is létezik, ezekről is dönteni kell – tette hozzá.