A Jobbik állításával szemben a pártnak nem 2200, hanem 3500 plakátja és hatszáznál több citylight posztere, valamint hirdetőoszlopa van – mondta a Fidesz frakcióvezetője tegnap. Kósa Lajos úgy fogalmazott: a Jobbik plakátkampánya – listaáron számolva – jóval többe kerülhetett, mint amit a párt állít. – Simicska Lajos, illetve a hozzá kötődő cégek ténylegesen kilóra felvásárolták a Jobbikot – mondta Kósa Lajos, aki szerint egészen biztos, hogy megvalósulni látszik a több százmillió forintra elkövetett költségvetési csalás azzal, hogy a szolgáltatást jóval a piaci ár alatt nyújtották.
Ismert: a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cégektől bérelt plakáthelyek számának közlése után a Jobbik a napokban azt is nyilvánosságra hozta, mennyibe is került a pártnak az áprilisi, illetve a májusi kampány. Szabó Gábor pártigazgató és Schön Péter gazdasági igazgató a minap a párt honlapján közölte, hogy az áprilisban kihelyezett 3375 plakát 27 359 917 forintba, míg a májusban bérelt 3331 hely 26 797 472 forintba került. Ezzel a párt tulajdonképpen elismerte, hogy jóval a piaci ár alatt kapott hirdetési felületet Simicska cégeitől, ugyanis az általuk hivatkozott összeg alapján átlagosan 230 forintot fizettek naponta egy óriásplakátért. A valódi piaci viszonyok alapján viszont – a Jobbik által eredetileg közölt 2000-2500 plakáttal számolva is – a pártnak már legalább 2 milliárd forintjába kellett volna, hogy kerüljön az akció.
Sajtóinformációk szerint az átláthatatlan plakátkampány miatt a Jobbikon belül felmerült Vona Gábor pártelnök személyes felelőssége, aki Simicskával együtt korrupciós ügybe vitte a Jobbikot. Az elnökségben ezért állítólag Vona pártelnöki leváltása is felmerült már. A párt plakátügye azután vált kritikussá az elnökségben, hogy a NAV nyomozni kezdett az érintett cégeknél. A gyanú szerint ugyanis nem zárható ki, hogy a cégek lényegesen kevesebb hirdetési felületet vallottak be annál, mint amennyit valójában a Jobbik rendelkezésére bocsátottak. Az átláthatatlanság nemcsak a költségvetési csalás, hanem a tiltott kampány-, illetve pártfinanszírozás gyanúját is fölveti.
Farkas Gergely, a Jobbik frakcióvezető-helyettese (képünkön) tegnap azt mondta, a frakció részéről teljes a bizalom az elnökség felé. Arra a felvetésre, hogy a plakáthelyek darabját túl olcsón bérelték, azt válaszolta, a cég határozza meg a számára megfelelő összeget. – Jobban jár a cég, ha pár ezer forintért kiadja a helyeket, mintha azok üresen maradnak – érvelt.