A metrószerelvények felújítása nincs veszélyben, az egy másik projekt keretében, a szállítási határidőket betartva jelenleg is folyik. A Magyar Nemzet belső városházi forrásokra hivatkozva tegnapi számában azt írta: Tarlós István hamarosan javaslatot tesz a 3-as metró mintegy 140 milliárd forintos beruházásának megfelezésére. A csökkentett műszaki tartalmú beruházás esetén elmaradhat a megállók, az aluljárók teljes felújítása. Ennek oka, hogy a legkedvezőbb kivitelezői ajánlatok is jóval meghaladják a BKV előzetes becsléseit.
A három részre bontott rekonstrukcióból már csak a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakasz állomásainak felújítására vonatkozó tender fut, ma annak a végső ajánlati határideje is lezárul. A lap információi szerint azonban a főpolgármester mindhárom tendert eredménytelennek nyilváníthatja, és végül a közgyűlés mondhatja majd ki a végső szót a 70 milliárd forintra olvadó beruházásról. Ebben az esetben nem történne meg az EU-s előírások szerint kötelező akadálymentesítés, nem cserélnék ki a régi mozgólépcsőket, nem telepítenének újabbakat az aluljárókhoz, és az igen drága, a felszínről az állomásokra vezető lifteket sem építenék meg. Az esetlegesen olcsóbb, a sínpárok, kitérők és biztosítóberendezések cseréjével, korszerűsítésével számoló terv minden valószínűség szerint gyorsabban lenne megvalósítható.
A Metróért Egyesület közleményben reagált a projekt átalakításáról szóló hírre, mivel szerintük az üzembiztonságot veszélyeztetné, ha csak a pályát és a biztosítóberendezést újítanák fel, az állomási berendezések változatlanok maradnának. A civil szervezet szakmai grémium létrehozását javasolja, amely az egész felújítást felügyelné. Ilyen szakmai felügyelőbizottság a szerelvények felújításánál már sikeresen működött.
Az Etele térig kiépül az 1-es villamos vonala
Kiírták a közbeszerzést az 1-es villamos Fehérvári út–Etele tér szakaszának megépítésére. A közel két kilométeres pályán kívül négyvágányos fejvégállomás is épül az Etele téren. Az új villamos-végállomás a Somogyi út torkolatánál, a buszvégállomás jelenleg kihasználatlan területén épülne fel. A vágánymezőt az új szakaszon is füvesítik majd. A BKK tervei szerint a munkák 2017-ben kezdődhetnek, 2018-ra pedig már az Etele térig járhat az 1-es villamos.