Mint arról beszámoltunk, a hatóság gyanúja szerint az említett két cég megtéveszthette a NAV-ot azzal, hogy lényegesen kevesebb hirdetési felületet vallott be annál, mint amennyit valójában a Jobbik rendelkezésére bocsátottak. A Jobbik prominensei kezdettől fogva ellentmondásosan nyilatkoztak a kormányellenes akció részleteiről. Vona Gábor, a Jobbik elnöke egyszer 2500-at, egy másik alkalommal 2468-at mondott. Szabó Gábor pártigazgató 2468 plakátról beszélt, akárcsak Mirkóczki Ádám szóvivő, de utóbbi azt is jelezte, hogy májusra kevesebb, csak 2340 körüli plakátot helyeztettek el a Mahir és a Publimont felületein. A Jobbik sajtóosztálya viszont durván lefelé kerekítette ezeket, amikor 2000-es számot adott meg egy közleményben. A gyanú szerint azonban a plakátok száma valójában ezerrel több, 3500 körüli lehet.
Szávay István, a Jobbik parlamenti képviselője pénteken kijelentette: nem feltétlen a Jobbiknak kellene kommentálnia olyan híreket, amelyek a velük bizonyos kapcsolatban álló cégek elszámolását és belső ügyeit érintik, másrészt akkor mondhatnának véleményt, ha világosan látnának az ügyben.
– Most két ellentétes nyilatkozat áll egymással szemben, a cég illetékese ezt az információt nem erősítette meg, és amíg ez nem történik meg, addig simán elhiszem, hogy most sincs másról szó, mint egy egyszerű hazugságról a Habony-média részéről – fogalmazott a képviselő. Mint mondta: „ez a Magyar Időkben jelent meg, a Magyar Idők ellen pedig sajtóperek tucatjait nyerte meg a Jobbik azért, mert rendre hazudnak velünk kapcsolatban vagy a bennünket érintő hírek kapcsán.” Szávay tehát érdemben nem reagált arra, hogy miért beszéltek összevissza a plakátok számáról, ráadásul valótlanul állította, hogy a Magyar Időknek köze van Habony Árpádhoz, nem is beszélve a sajtóperek tucatjairól.
Hasonló minősítéssel illette a hírt Jakab Péter, a párt szóvivője is, aki közleményében azt írta: „a fideszes lakájmédia látványos találgatásba kezdett”, vajon mennyi plakáthelyet váltott meg a Jobbik. Ezek után kijelentette: áprilisban 2468, májusban 2322, júniusban 2224 felületet béreltek. A szóvivő kiemelte: a szerződő cégek adóbevallásaira nincs rálátásuk, „de azt minden hozzáértő tudja”, hogy a magyar adórendszerben nincs rendszeresítve olyan bevallás, amely egy reklámcég esetében az értékesített plakáthelyek „vagy egy pékség esetében az eladott zsömlék számát tartalmazná”.
Ezek szerint Kovács István, a Mahir igazgatója sem tartozik a hozzáértők közé, hiszen az Hvg.hu megkeresésére még csütörtök este azzal igyekezett cáfolni lapunk információit, hogy ők pontosan adták le az adatokat, annyi szerepel a számlákon, mint amennyi helyre a plakátok valóban kikerültek. A pontos számokat egyébként nem volt hajlandó elárulni, ahogy azt sem, mennyiért hirdet a Jobbik. A nyomozásról pedig azt mondta: neki csak egy általános vizsgálatról van tudomása, amelynek részeként az adóhatóság az elmúlt másfél évet nézi át. Jövő csütörtökre beszéltek meg időpontot, akkor derül ki, pontosan milyen dokumentumokra kíváncsiak az ellenőrök – tette hozzá.
Hollik István, a KDNP országgyűlési képviselője pénteken a történtek kapcsán megjegyezte: újabb korrupciógyanús ügy bukkant fel az ellenzéki oldalon. Szerinte Vona pártja „összevissza beszél” a plakátok számáról és arról, hogy mennyi ideig bérelte a felületeket. Lapunk információi alapján kiemelte, hogy a volt APEH-elnök érdekeltségébe tartozó cégek már harmadik hónapja nagyjából 3500 plakáthelyet adhatnak a Jobbiknak, így a kampányuk költsége piaci áron számolva meghaladhatja a kétmilliárd forintot. Ehhez képest a Jobbik költségvetési támogatása tavaly 476 millió forint volt – mutatott rá Hollik István, aki szerint az ügyben így a költségvetési csalás mellett a tiltott pártfinanszírozás gyanúja is felvetődik. „A legnagyobb korrupció Magyarországon, hogy Simicska Lajos egyszerűen megvette a Jobbikot” – fogalmazott, megjegyezve: szigorítani kell a pártfinanszírozást.
A plakátbotrányt a Lungo Drom sem hagyta szó nélkül. Közleményükben azt írták: „A Jobbik úgy véli, hogy a cigány emberek szavazata megvásárolható, és Magyarországon csak a romák képesek feladni elveiket némi pénzszerzésért. A valóság ezzel szemben az, hogy Vona Gábor adta el pártját Simicska Lajosnak.”
Jakab Péter korábban annyit árult el, hogy az óriásplakátokat részben megtakarításból, részben folyószámlahitelből finanszírozták, konkrét összeget viszont a kampány végéig nem hajlandó elárulni. Arra, hogy mikor ér véget a kampány, Szabó Gábor pártigazgató pénteken azt közölte lapunkkal: „Az április elején indított plakátkampányunk április végén véget ért. A május elején indított május végén ért véget. A júniusi is csak a hónap végéig tart. Az még a jövő zenéje, hogy lesz-e júliusi.” Ebből következően a Jobbik komoly anyagi tartalékokkal rendelkezhet. Ami a párt hiteleit illeti, ismereteink szerint eddig mindössze 150 millió forintot vettek fel egy meg nem nevezett pénzintézettől, ez viszont töredéke az akció milliárdosra becsülhető költségeinek, ráadásul ezt a pénzt részben egyéb kiadásaikra fordították.
Számos kérdést vet fel, hogy – tudomásunk szerint – Vona Gábor a közelmúltban felháborodott hangú levelet írt a bankszövetség vezetőjének. Ebben arra panaszkodik: a Jobbik nem tud pénzt felvenni a magyar bankrendszerből, majd jelzi: a problémát meg fogják oldani. Végül pedig azzal fenyegeti a szervezetet, hogy „óriási balhét” fognak csinálni. Ha ez igaz, akkor a Jobbik vagy hazudik a felvett hitelről, vagy külföldről finanszírozza működését, esetleg a levél megírása után kaptak magyar kölcsönt. A külföldi kölcsön ügye azért is érdekes, mert néhány éve Vonáék vetették fel, hogy ki kellene zárni a választásokból „a külföldről pénzelt pártokat”.