Az ütemtervnek megfelelően nyáron fejezték be a tervezést, és ősszel indulna az első tesztüzem. Először a fővárosi közlekedési vállalat dolgozóinak ingyenes bérletét váltaná fel chipkártya, utánuk az ingyenes utazásra jogosult nyugdíjasok is megkapnák az elektronikus bérletet. A jövő év közepére kellene elkészíteni a fizetős jegyek, bérletek értékesítésére alkalmas webfelületet, valamint a járművekre kerülő érzékelő és érvényesítő készüléket. Egy év múlva cserélnék le teljesen a most használatos bérleteket plasztikkártyákra. Addigra kellene felállítani 60 metró- és HÉV-állomáson a már korábban, a Corvin-negyednél letesztelt beléptetőkapukat és kamerarendszereket. Ezek egy ideig még csak jeleznék, ha valaki bliccel, 2017 őszétől viszont már éles üzemben akadályoznák meg az érvényes jegy, bérlet nélkül próbálkozók utazását. Bérletet csak fényképes vagy anonim plasztikkártyával lehet majd venni. Az első kártyát minden budapesti ingyen kapja.
Lapunk már megírta: az augusztus 1-jétől hatályos jogszabály szerint a közlekedési kártya mint másodlagos kártya a tulajdonosa kérelmére a személyi igazolványhoz lesz hozzárendelhető. A kártyához a felhasználónak előbb regisztráltatnia kell majd magát. A regisztráció a következő adatok felvételét jelenti: a kártyát használni kívánó személyazonosító adatai, lakcíme, fotója és – ha a 14. életévét betöltötte – az aláírása. A BKV ennek a jogszabályi környezetnek megfelelően alakítja ki az elektronikus jegyrendszert, amit hamarosan tesztelnek. Később a BKV jegyrendszere csatlakozik a nemzeti elektronikus jegyrendszer platformhoz (NEJP). Lapunk információja szerint 2016 első felében kell a NEJP pilotjának, tesztváltozatának elkészülnie, majd 2017 első negyedében már működnie kell a teljes, országos e-jegyrendszernek. A rendszer teljes kiépülésével lehetőség lesz arra, hogy egyetlen kártyával utazhassunk át az országon.