Ezzel a cikkel most biztos botot dugok a küllők közé, de én ahhoz a radikális többséghez állok közel, akik szerint a fővárosi autós közlekedés a kerékpározással csak a Margitszigeten fér össze.
Próbáltam én már a munkahely-iskola-otthon viszonylatban a bringázást, de a gyerekem húsz kilós iskolatáskája, tesicucca, rajzmappája, csellója plusz a bevásárlószatyor nem volt kompatibilis a Csepel versenybringámmal. Szóval én autóval közlekedem, bocs. Eredendő bűn, de majd valahogy jóvá teszem.
A Városházáról kiszivárgott hírek szerint Tarlós István visszaterelné a rendes kerékvágásba a bicikliseket. Számos privilégiumuk ugyanis megszűnne. Véget érne a kerékpáros felsőbbrendűség, a jobbágysorba taszított autósok sanyargatása. Tehát ha a bringás társadalom titokban még arra számított, hogy majd metróalagútban is szabályosan szembe lehet haladni az érkező szerelvénnyel, akkor keservesen csalódniuk kell.
A magam részéről már azt is óriási előrelépésnek tekinteném, ha a biciklisek nem előzgetnék az autómat rendszeresen jobbról a reggeli dugóban. És most nem a piros lámpás előre sorolásról beszélek, hanem arról, amikor a sok transzplantációs programra esélyes extrém sportoló holttérben előzi az araszoló kocsisort. És külön a biciklis forradalom betetőzésének érezném, ha a kerekezők a kerékpárutakat használnák, amelyekért annyit tüntettek, és nem kellene kerülgetni őket például az amúgy is szűk rakparton.
A főpolgármester azonban nem éri be ennyivel, és helyesen teszi. Mert az mégsem állapot, hogy egy 7-es busznyi iskolásnak naponta végig kell néznie, hogyan kapnak a menetidő miatt stresszes BKK-sofőrök stroke-ot, amikor egy kilométeren belül negyvenszer kell megelőzniük a buszsávban haladó bukósisak nélküli szociológus hallgatókat, akiknek 120 decibellel döng a fülükben a Halott Pénz. Az olyan extrém helyzetekről már nem is beszélek, amikor egyirányú utcában, ahol mindkét oldalon lehet parkolni, van kerékpársáv, épp megpróbálom kikerülni a bringásokat és a vészvillogós áruszállítókat, amikor szemből – értik: egyirányú utcában szemből! – feltűnik egy Alberto Contador-imitátor, és súrolja a tükrömet.
A kerékpáros propagandista liberális sajtó most arról beszél, hogy Tarlós a hetvenes évekbe süllyeszti vissza Budapestet. Nem. Ami most készül, azt úgy hívják, hogy a józan ész diktálta rend.
Tarlós István főpolgármester nem adta utasításba a kerékpáros fejlesztések megszüntetését
„Rejtélyes rágalmazási kampány vette kezdetét a bulvársajtóban a városvezetés kerékpáros koncepciójával kapcsolatban. A megjelenített mondatokban már-már Btk. határát súroló rágalmak olvashatók” – áll a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatósága MTI-hez eljuttatott közleményében.