2017. december 17., vasárnap, Lázár, Olimpia napja
Belföld
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/belfold/tarlos-istvan-felrevezetnek-romai-parti-gat-ellenzoi-2327686/

Tarlós István: Félrevezetnek a római-parti gát ellenzői

Zöld jelzést adott a Kúria a római-parti mobil gátról szóló népszavazásnak, Tarlós István azonban úgy véli, a referendum igazából nem a védműről szól. Szerdai sajtótájékoztatóján a főpolgármester kifejtette: egyesek politikai kérdést csináltak az ügyből.

– Nincs ezzel különösebb bajom – válaszolta szerdán Tarlós István a Kúria keddi döntésére, amely lehetővé tette a népszavazást a római-parti védmű ügyében. A főpolgármester ugyanakkor leszögezte: ez a történet szerinte nem a mobil gátról szól, egyesek politikai kérdést csináltak belőle, és a személye elleni támadásra használják fel. Egyszer-smind rámutatott arra is, hogy a referendum érvényessége esetén sem változtatna semmin, hiszen a jóváhagyott kérdés úgy hangzik: „Egyetért-e Ön azzal, hogy a Fővárosi Közgyűlés helyezze hatályon kívül a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmi létesítményének nyomvonalával kapcsolatban hozott 229/2017. (IV. 5.) számú határozatát?” – nem pedig úgy, hogy legyen-e védmű a parton, vagy esetleg másutt.

Tarlós István sajtótájékoztatóján beszélt az ellenzék képmutatásáról is. Felidézte, hogy 2009-ben, Demszky Gábor főpolgármestersége idején a közgyűlés egyhangúlag meghozott határozatában a parti gát mellett foglalt állást, szemben a Nánási út–Királyok útja vonalával, amit most a beruházás ellenzői favorizálnak. Emlékeztetett rá, hogy a part menti nyomvonal mellett több tanulmány érvelt, s ezek szerzői egyetemi és hatósági szakértők voltak, szemben a „partvédők” által jegyzett dolgozattal, amit Lányi András író, filozófus szerkesztett.

Hozzátette, hogy a Lányiékat támogató „nemzetközileg ismert tudósok” többségéről sohasem hallott, nyílt levelükben pedig valótlanságokat állítanak, például azt, hogy a Lányi-féle jelentés megállapításai komoly számításokon alapulnak. A főpolgármester bemutatta a tanulmányt, majd azzal fordult a Hvg.hu tudósítójához, hogy nézze át ő is a dolgozatot, amelyben nincsenek számítások.

Fotó: MTI Fotó: Mohai Balázs

A fejlesztések ellen legutóbb október 1-jén tartottak demonstrációt

A parti nyomvonal mellett érvként hozta fel, hogy mások mellett az Országos Vízügyi Főigazgatóság tizenegy szakértője írta le: lehetőleg kerülni kell a kisajátításokat a területen, a védművet a part mentén, a kerítések vonalához minél közelebb kell felépíteni, tehát ők sem a Nánási út–Királyok útja vonalát javasolták.

Azt is elmondta, hogy a part menti terület beépítése minden ellenkező állítással szemben már 1914-ben megkezdődött, a római-parti ingatlanokat tehát nem lehet illegális építményeknek nevezni. Tarlós István felhívta a figyelmet arra, hogy a mobil gát elleni tiltakozó íveket többségében nem kerületi lakosok írták alá, s a budapesti ügydöntő népszavazással is az az egyik legnagyobb problémája, hogy a referendum kiveszi a döntést az érintettek kezei közül.

Azt egyébként, hogy az óbudaiak közül sokan aggódnak a part miatt – mint mondta – megérti, s szerinte a helyzetnek kifejezetten árt az a hangulatkeltés, amelyet a sajtó egy része és bizonyos szervezetek folytatnak az ügyben. Hozzátette: a „zöldszervezetek” szerinte inkább „paradicsomzöldek”, mert a választások örül valahogy mindig bevörösödnek. S azt is megjegyezte, hogy az ellenzők szerinte mindent el fognak követni, hogy a lehető legtovább húzzák a beruházás kezdetét.

Ismert, hogy a közgyűlés a legutóbbi ülésen döntött Bús Balázs III. kerületi polgármester javaslatáról, amely a főváros terveihez képest 6-8 méterrel távolabb jelölné ki a nyomvonalat, s ehhez szakértői vélemény beszerzését írja elő. A főpolgármester és a kerületek fideszes küldöttei támogatták az előterjesztést, az ellenzék azonban nem. Ez Tarlós István szerint időbe és pénzbe kerül, de elfogadható ár azért, hogy a védmű kérdése végre nyugvópontot találjon. – A politikai vihar azonban aligha fog elülni a választások előtt, a támadások folytatására számítok – fogalmazott a főpolgármester.

ÚtLezárások a fővárosban

A 3-as metró északi szakaszán november elején kezdődő felújítások előkészületei miatt október 15-től forgalmi változások lépnek életbe a főváros több pontján. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint a Nyugati téren megszűnik a Bajcsy-Zsilinszky útról a Nagykörútra, illetve a Nagykörútról a Bajcsy-Zsilinszky útra történő balra kanyarodás lehetősége. Az Üllői úton a Népligetnél pedig új jelzőlámpás csomópontot építenek ki. A rekonstrukciós munkálatok előkészületei miatt október 15-én, vasárnap a 3-as metró teljes vonalán az első járatindulástól körülbelül reggel nyolcig M3-as jelzéssel metrópótló autóbuszok közlekednek majd.

A 3-as metró északi szakaszának állomásai és a teljes vonal alagútrendszerének, biztosítóberendezéseinek felújításáról szóló kivitelezői szerződést szep-tember 4-én írták alá. A hat állomást a Strabag Zrt. 24,1 milliárd forintért, 2018 végéig újítja fel. A vágányok és berendezések rekonstrukciója közel 48 milliárd forintba kerül, a munkát a Swietelsky Vasúttechnikai Kft. végzi el 2020. augusztus végéig.

Kiemelt

Elhunyt Fábián Juli énekesnő

Hosszan tartó, türelemmel viselt betegség után szombaton Budapesten elhunyt Fábián Juli. Az énekesnő, dalszerző, dalszövegíró 37 éves volt.

Poszt-trauma

Erős pofonba szaladtak bele a ballibek

Indul a bakterház.

Budaörs Welcoming Refugees and Migrants?

Luca-napi félhomály az ország leggazdagabb településén.

Ági néni, Ildi néni! Etye, petye, lepetye

Huncutkodás a Lukács-tanítványtól.

Nem fogják elhinni, ki veheti át Havas Henrik műsorát

Hajrá MSZP?!

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!