2017. december 18., hétfő, Auguszta napja
Belföld
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: http://magyaridok.hu/belfold/soros-szol-fel-vilagsajtobol-2480983/

Soros György utasításait hűen követi a világsajtó

Nem bízta a véletlenre a függetlennek mondott tájékoztatást a milliárdos
Neves tévé- és rádiócsatornák, print és online újságok nagyvonalú támogatásával biztosította a függetlennek mondott újságírást Soros György. A milliárdos nem mellesleg mostanában már az általa hamisnak ítélt hírek ellen is harcol. A DC Leaks által kiszivárogtatott dokumentumok között a tőzsdespekuláns médiamanipulációs eszközeiről is találtunk feljegyzéseket.

Soros György az elmúlt években több mint 48 millió dollárt költött az amerikai közvélemény hitelesnek mondott tájékoztatására. Ennek érdekében komplett újságíró-iskolákat vagy éppen az oknyomozó újságírást elősegítő képzéseket finanszírozott. Dollármilliók landoltak a Politico, a The New York Times, az ABC, a CNN, a BIZZ, a Times, az USA Today, a B1, a Sky News kiadójánál is.

A DC Leaks orosz hekkercsoport által kiszivárogtatott dokumentumokból egyebek mellett az is kiderül, hogy Soros harminc mainstream hírcsatornával rendelkezik csak az USA-ban, de a Huffington Post és a ProPublica leginkább baloldali témájú cikkeire is több mint nyolcmillió dollárt adott.

Fotó: Reuters

Dollármilliók landoltak a híres New York-i lapnál is

Mindezek után nem meglepő, hogy a világsajtóban menetrendszerűen jelentek meg a magyar kormányt és Orbán Viktort bíráló cikkek, amit a hazai balliberális média előszeretettel lobogtatott hivatkozási alapként.

A Soros-akták között megtaláltuk az EURobserver névre keresztelt programot, amiben Soros 132 ezer dollárral finanszírozta meg 128 „befolyásos cikk” közzétételét, amit aztán az egész kontinensen megfuttatnak Ausztria, Belgium, Bulgária, Dánia, Spanyolország, Finnország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Románia, Svédország, Hollandia, Lengyelország és az Egyesült Királyság sajtótermékeiben.

Egy másik, közel 300 ezer dollárral kitömött program, a „Radikális demokrácia Európáért” pedig azért született, hogy az európai választásokról és politikákról folytatott vitában a kreatívmédia-közösség segítségével széles közönséget érjenek el és „maximalizálják a hatásokat”. Az olyan kisebb programok segítségével, mint például az iChange Europe és az olyan innovációk, mint a Vote Match Europe pedig arra szolgáltak, hogy az unió minden szegleté­ben ellenőrzési rendszereket hívjanak életre.

Különösen izgalmas olvasmány a Magyarországot lejárató írások gyűjteménye, amit a világsajtóban és a hazai felületeken is megfuttattak, így szemezgethettünk az AFP, a New York Times, a Washington Post, a Financial Times hasábjain publikált híreket a magyar sajtószabadság eltiprásáról, a diktátor miniszterelnökről vagy éppen az antiszemita és fasiszta jelzővel illetett kormányról.

A jól értesült tengerentúli portálok nem felejtették ki beszámolóikból a magyar emberek sanyarúságát sem leírni, akik – szerintük – elégedetlenek, éheznek, fáznak és tüntetnek is.
Sorosnak valószínűleg egyre komolyabb fejtörést okoz a magyar miniszterelnök, aki annak ellenére „megállíthatatlannak” bizonyult, hogy minden fronton támadást indított ellene a Soroshoz – fogalmazzunk így – közel álló sajtó.

A DC Leaks által nyilvánosságra hozott többezernyi dokumentum érdekes módon csak néhány napig volt elérhető az internetes portálokon. A hekkercsoport minden más, eddig nyilvánosságra hozott aktájával ellentétben a SorosLeaks csak azoknak van meg, akiknek sikerült még időben letölteniük és elmenteniük azokat, ez a tény pedig már önmagában is eléggé beszédes arról, hogy a milliárdos a virtuális harctól sem riad vissza.

Harcra buzdítanak Budapesttel és varsóval szemben

Az EU-nak szembe kell szállnia Lengyelországgal és Magyarországgal, mert a nemrégiben elfogadott lengyel civiltörvény túltesz még a magyarországi szabályozáson is – írja az EUObserver brüsszeli hírportál véleményrovatában megjelent cikkében Goran Buldioski. Az Európai Nyílt Társadalom Kezdeményezés igazgatója szerint már sem a budapesti, sem a varsói parlamentben nem tartanak érdemi vitákat. Magyarországon az uralkodó párt teljes mértékben ellenőrzi a közszolgálati és a magántulajdonú médiát, és a lengyel kormány is erre készül. Az igazságszolgáltatás nem független a hatalomtól, a kereskedelem egyes ágazatait „visszaállamosítják”, a bankokat a kormánypártokhoz tartozó elit vásárolja meg – közölte.

 

Kiemelt

Nyugodj békében, Csontos János!

A gyászoló család, a rokonok, az ismerősök és a Magyar Idők szerkesztőségének munkatársai vettek szombaton végső búcsút Csontos Jánostól.

Poszt-trauma

Erős pofonba szaladtak bele a ballibek

Indul a bakterház.

Budaörs Welcoming Refugees and Migrants?

Luca-napi félhomály az ország leggazdagabb településén.

Ági néni, Ildi néni! Etye, petye, lepetye

Huncutkodás a Lukács-tanítványtól.

Nem fogják elhinni, ki veheti át Havas Henrik műsorát

Hajrá MSZP?!

Hirdetés

Szívesen olvasna hasonló cikkeket? Csatlakozzon Facebook-csoportunkhoz!