Az intézményvezetők szerint jól halad a pedagógusok besorolása a megfelelő kategóriákba, az életpályamodell abban a tekintetben is sikeresnek tűnik, hogy motiváltabbá tette az érintetteket a sokkal kedvezőbb anyagi és erkölcsi elismerések révén.
Lapunk az Oktatási Hivataltól kikérte a legfrissebb adatokat, amelyekből kiderült, hogy a tavaly elindult minősítési eljárások esetében még nem rendelkeznek végleges számokkal, de annyit már biztosan lehet tudni, hogy közülük eddig 2595 fő szerezte meg a pedagógus I. fokozatot, 11 612 fő a pedagógus II.-t, 770 minősítés pedig folyamatban van. Utóbbiak a sikeres minősítési eljárást követően visszamenőlegesen, 2017. január elsejétől jogosultak lesznek a magasabb fokozatba való besorolásra.
A lapunkhoz eljuttatott adatokból az is kiderült, hogy minősítési eljáráson való részvétel nélkül több mint 25 ezren kerültek a pedagógus II. fokozatba, köztük nyugdíj előtt álló tanítók és tanárok, illetve azok, akik a 2014. évi rendkívüli minősítési eljárásban vettek részt.
Mint ismeretes, 2013. szeptember elsején az intézményvezetőknek minden pedagógust be kellett sorolniuk gyakornok vagy pedagógus I. fokozatba. Az igazgatóknak azt kellett megvizsgálniuk, hogy a pedagógusok 2013. szeptember elsején rendelkeztek-e két év szakmai gyakorlati idővel.
Amennyiben rendelkezett, pedagógus I. fokozatba került, aki nem, azt gyakornok fokozatba kellett sorolni. A 2013. szeptember elsején besorolt pedagógusok nem minősítési eljárás keretében szerezték meg a besorolási fokozatukat, ezért velük kapcsolatban a hivatal nem rendelkezik számadatokkal.
Az első minősítési eljárások 2014-ben zajlottak, ekkor 17 és fél ezren kerültek ideiglenesen pedagógus II. fokozatba. Ugyanekkor 357 fő szerezte meg a pedagógus I., és 29 fő a végleges pedagógus II. fokozatot, mesterpedagógusnak 5189 fő mondhatta magát.
A 2015-ös esztendőben 1193 fő szerzett pedagógus I. fokozatot, 9078 fő pedagógus II.-t és 2485 fő lett mesterpedagógus. Az adatok tükrében is elmondható tehát, hogy az először idegennek tűnő besorolási rendszert egyre jobban elfogadta a pedagógustársadalom, az érintettek az új besorolások révén jobb és kiszámíthatóbb anyagi és erkölcsi körülmények közé kerültek.