A Budapesti Közlekedési Központ válaszolt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság megkeresésére az online jegyértékesítés ügyében – mondta el Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke egy újságírói kérdésre válaszolva csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Mint mondta, a válasz már megérkezett, de még nem tanulmányozta át. Jelezte: a BKK válaszának ismeretében dönt arról, hogy milyen típusú – vizsgálati vagy hatósági – eljárás indul az ügyben.
Azzal kapcsolatban, hogy a 24.hu azt írta, több mint háromezer ember személyes adatai kerültek a birtokukba a BKK online jegyértékesítési rendszeréből, Péterfalvi Attila elmondta: értékelni fogják „az ilyen jellegű adatbázisokat” is. Hozzátette: a hatóság az eljárása során bárkit megkereshet, „akár azt is, aki hozzájuthatott az adatokhoz, vagy a hiányosságokat jelezte”.