„Jelentős mértékben megerősítettük a Budapesten dolgozó csapatot, most 25 magasan képzett szakember dolgozik itt” – olvasható a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas vezérigazgatójának tegnapi közleményében. Borisz Bogatirjov bejelentése szerint a Metrovagonmas szakemberei mindvégig ellátják a vagonok üzemeltetésének gyári felügyeletét a metró reggeli nyitásától az esti zárásig, a BKV dolgozóival együtt folyamatosan ellenőrzik a szerelvény különböző rendszereit. A közlemény szerint kiemelt figyelmet kap az ajtók üzemelésének tesztelése. Az orosz és magyar szakemberek együtt, éjszaka a vonatokat különböző üzemmódokban tesztelik. Ennek során ellenőrzik az automatikus üzemmódot, amelyben a vonat mozgásának irányítását az automatizált, úgynevezett AVR rendszer végzi, illetve a kézi üzemmódot. Az orosz és magyar mérnökök a vészüzemmódot is ellenőrzik.
– A Metrovagonmas szakemberei állandó jelleggel dolgoznak majd Budapesten, annyit, amennyi szükséges lesz az incidensek kizárásához és a biztonság biztosításához – szögezte le Bogatirjov. A metrónál 11 felújított szerelvény van, ebből hat rendelkezik üzembe helyezési engedéllyel. Az orosz cég 37, egyenként hatkocsis szerelvényt újít fel mintegy 69 milliárd forintért. Az újjáépített járművek első példánya márciustól vesz részt az utasforgalomban, azonban a sorozatos meghibásodások miatt három hétre ki kellett vonni a felújított szerelvényeket, amelyek csak a múlt héten kerültek vissza az utasforgalomba. A csúszások és meghibásodások miatt a BKV több mint egymilliárd forint kötbért követel a Metrovagonmastól.
Vizsgálja a hatóság a jegyrendszert
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) bejelentés alapján vizsgálatot folytat a BKK és a T-Systems által működtetett online jegyértékesítő rendszerrel kapcsolatban. Az új rendszer bevezetésének informatikai problémáiról és a magát etikus hekkernek nevező fiatalról Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója hétfőn a Rádió 1 Balázsék című reggeli műsorában is beszélt. Dabóczi hangsúlyozta, hogy a BKK semmiféle jogi lépést nem tett az oldal HTML-kódjának egyszerű átírásával 50 forintért bérletet vásárló 18 éves fiatal ellen. A vezérigazgató közölte: a BKK csak igénybe vett egy szolgáltatást a T-Systemstől, ők garantálták a szolgáltatást, és ők is felügyelik azt, ezért ők tettek feljelentést.