Szeptember 1-jei szerződés-aláírással számolva a Strabag Építőipari Zrt.-nek 2018. november végéig kell elkészülnie az Újpest-Központ, az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, az Árpád híd és a Dózsa György út metróállomások felújításával – közölte Bolla Tibor az MNO kérdésére.
A BKV Zrt. vezérigazgatója hozzátette: szombaton járt le a törvényben előírt tíznapos szerződéskötési moratórium. Ezt az időszakot a közbeszerzési törvény írja elő, ezalatt lehet megtámadni a közbeszerzési eljárást. Mivel a Strabag ellen senki nem emelt kifogást, a szerződéskötés után a tényleges munkálatok legkésőbb októberben megkezdődhetnek. A fővárosi közlekedési vállalat vezérigazgatója reméli, hogy a metróvonal alagútjának és biztosítóberendezéseinek felújítására kiírt tender eredményhirdetésével sem kell tovább várni augusztus végénél.
A 3-as metró harmadjára kiírt tenderei – mint júniusban kiderült – ismét jelentősen meghaladták a kormány által garantált, rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat. A korábbi kalkulációk alapján álló kivitelezési költséghez igazították az állami támogatási szerződést, ami 137,5 milliárd forintos keretet jelent. Az árajánlatok beérkezése után derült ki, hogy a vállalkozók ennél többért hajlandók elvégezni a munkát. A legkevésbé – 15 százalékkal – a vágányépítés drágult, ám a hat északi állomás felújítására érkezett ajánlatok 23 százalékkal lettek magasabbak a támogatási szerződésben rögzített összegnél.
A középső, illetve a déli metrószakasz állomásainak felújítására vállalhatatlan, a kalkuláltnál 44, illetve 47 százalékkal magasabb ajánlatok érkeztek. A BKV a lehető leghamarabb szeretné megismételni a két közbeszerzési eljárást, de mindenekelőtt azt vizsgálják, kell-e bármit is változtatni a kiíráson ahhoz, hogy az végre eredményes legyen. A metróberuházás legszűkebben vett többletköltségeihez legfeljebb 30 milliárd forint önkormányzati forrást szavazott meg júniusi ülésén a Fővárosi Közgyűlés, de a kormány – a remélt százszázalékos uniós támogatáson túl – további forrást már nem kíván biztosítani.
Közben zajlanak a 3-as metró északi szakaszán a metrópótláshoz szükséges felszíni munkálatok is.
A környéken közlekedőknek a legnagyobb kihívással a Váci út–Róbert Károly körút csomópontjában kell számolniuk, ahol várhatóan október 31-ig út- és forgalomtechnikai munkálatokat folytatnak az erre szerződött kivitelezők.