Ennek munkájában mások mellett részt vesznek az idegennyelv-oktatással foglalkozó szakmai szervezetek képviselői. Következő lépésként pedig megkezdődhet a stratégiai dokumentum, és ezzel összefüggésben egy cselekvési terv elkészítése – írták.
Az államtitkárság kiemelte: az idegennyelv-tudás megszerzésének fő terepe a köznevelési rendszer. Emlékeztettek: az első idegen nyelv oktatása legkésőbb az általános iskola negyedik évfolyamán elkezdődik, de már az 1–3. évfolyamon is megkezdhető az idegennyelv-tanulás, amennyiben az iskolában adottak ehhez a feltételek. Úgy tájékoztattak: az óraszámok esetleges növeléséről a Nemzeti alaptanterv felülvizsgálatát követően lesz döntés.
Azt ugyanakkor megjegyezték, hogy Magyarországon a diákok átlagosan többet töltenek nyelvórán, mint számos európai országban, például Finnországban vagy Hollandiában.
Megjegyezték azt is, hogy az idegen nyelvi munkacsoport tagjai az elmúlt üléseken egyértelműen a tanártovábbképzés szükségességét hangsúlyozták, ezért erre fokozott figyelmet kívánnak fordítani.