A 3-as metró vonalnak nincsenek balesetveszély miatt leállítandó szakaszai – tájékoztatta a Magyar Időket a BKV Zrt. A fővárosi társaság azt is leszögezte: a BKV Zrt. teljes mértékben tisztában van üzemeltetési felelősségével, ezért ha bármilyen ellenőrzésnek, vizsgálatnak az lenne az eredménye, hogy a vonal napi üzemvitelébe be kell avatkozni, azonnal megtennénk a szükséges intézkedéseket. Lapunk annak kapcsán kereste meg a közlekedési vállalatot, hogy Gy. Németh Erzsébet (DK) azzal a feltételezéssel állt a nyilvánosság elé, vannak a 3-as metrónak olyan szakaszai, amelyek életveszélyesek.
Jó néhány évvel ezelőtt már készült egy vizsgálat, amely megállapította azt, hogy biztonsági berendezésekben, illetve különböző füstelvezetés-, alagútszakaszokon adott esetben előfordulhatnak ilyen balesetek, amelyek akár személyi sérülésekkel is járnak – nyilatkozta a Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője.
A politikus úgy gondolja: a BKV ezekkel a problémákkal pontosan tisztában van, és most már tényleg arra van szükség, hogy ne csak fenyegetőzzön a metró leállításával a főpolgármester, hanem tényleg függesszék fel a forgalmat az érintett a szakaszokon. „Ezek a BKV-dolgozók – akikről beszéltem az előbb, hogy egy évvel ezelőtt meghurcolták őket – biztos, hogy teljes mértékben dokumentálni tudják azt, mely szakaszokról van szó” – jelentette ki Gy. Németh Erzsébet. Ám hogy pontosan melyekről, nem tudta megmondani.
Nincs közvetlen életveszély – nyilatkozta több fórumon is a 3-as metró műszaki állapota kapcsán a Metróért Egyesület elnöke. Bíró Endre tudomása szerint jelenleg közvetlen biztonságot veszélyeztető tényező nincs. – Az ténykérdés, és ebben egyetértünk bárkivel, hogy a 3-as metró műszaki állapota önmagában már nem biztosítja a biztonságos közlekedést, hanem az ott dolgozó embereknek a felelősségteljes munkája az, amivel még fenntartható a forgalom – mondta az egyesület vezetője, aki hozzátette: ahhoz, hogy egy nem kívánt esemény bekövetkezzen, legalább két embernek kell tévednie, mellénéznie.
A metrófelújításhoz kapcsolódik az a hír is, hogy még a héten megérkezik a Moszkva melletti gyárból a második, teljesen újjáépített szerelvény. A járműveknek március végére kell megkapniuk a hatósági engedélyt, utána pedig havonta kettő érkezik majd. Mivel összesen harminchetet rendeltek, márciustól fokozatosan, nagyjából másfél év alatt cserélik le a jelenlegi kocsikat.