A szaktárca nem tervezi a bukással, az évfolyamismétléssel kapcsolatosan a jelenlegi jogszabály módosítását – reagált lapunk megkeresésére az oktatásért felelős államtitkárság. Erről azután érdeklődtünk, hogy múlt héten a Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) a buktatás azonnali megszüntetését javasolta a kormánynak. Szerintük nem a tanulási nehézségekkel küzdő diákok értelmi képességével van a baj, hanem „a megszokott oktatási módszerek azok, amelyek fogyatékosak”.
Az államtitkárság hangsúlyozta: a hatályos jogszabályok szerint a tanév végi bukás jogszabályi következménye az augusztusban esedékes pótvizsga, illetve három vagy több tantárgyból történő bukás esetén – ha a tantestület nem teszi lehetővé a pótvizsgát – az évismétlés. – A pedagógusok a tanév során folyamatosan figyelik tanulóik teljesítményét, felzárkóztató foglalkozásokon, korrepetálással is igyekeznek csökkenteni a tanulási kudarcot. A diák elégtelen osztályzatához nem kizárólag az érdektelenség, sorozatos hiányzás, nem tanulás vezethet. Gyakori ok, hogy az alapok hiányában a diák nem tud lépést tartani a tananyaggal – hívta fel a figyelmet az államtitkárság, hozzátéve: a pedagógus felelőssége, hogy a bukott tanuló fejlődjön, hiányosságai megszűnjenek, képes legyen további ismereteket erre építeni.
Kiemelték: az előkészítés alatt álló új Nemzeti alaptanterv a köznevelésben jelentős megújulást tervez, célja többek között az alapkészségek fejlesztésnek megerősítése az alsó tagozatban, amely megalapozza a további sikeres tanulást.
Emlékezetes: az MSZOE korábban azt szorgalmazta, hogy a magyar diákok egy darabig ne vegyenek részt a PISA-felmérésen.