A felújításra váró hat kocsit még nem a 69 milliárd forintos beruházás magyar partnercégénél, az állami tulajdonú Dunakeszi Járműjavító Kft.-ben bontották szét, és készítették elő az oroszországi újjáépítésre. A prototípust teljes egészében a Moszkva melletti gyárban építik meg. A magyar szakemberek ott lesznek az orosz Metrovagonmasnál a mintapéldány elkészítésénél. A dunakeszi üzemben az év második félévében kezdődik el a gyakorlati munka. Az Indóház Online értesülései szerint a Kőér utcai remízből egy dízelmozdony segítségével hat kocsit vontattak el a múlt héten.
A záhonyi körzetből, Eperjeskéről érkezett közvetítőkocsit a metró kocsiszínjében látták el nagyvasúti kapcsolódáshoz szükséges csatolással, majd a szerelvényre rátolató dízel Kőbánya-Kispest hatodik vágányára járt ki. Az ukrán helyzet bizonytalansága miatt Záhonyt elkerülve, Szlovákián át, szobi határátmenettel haladt tovább a szerelvény. A vonat Dunakeszin, a nagyállomáson vesztegelt még január 8-án, pénteken estig, utána indult útnak.
Lapunk korábban megírta: az újjáépítési technológiai sor kidolgozása és a prototípusok elkészülte után tizenegymilliárd forintért végezheti el a 3-as metró járműveinek felújításának csaknem huszonöt százalékát a Dunakeszi Járműjavító. A magyar cég hajtja végre a szétszerelést, szakmai alvállalkozóval az azbesztmentesítést – ami csak egy kis része a munkának –, majd az alkatrészek csomagolását és előkészítését a szállításra. Ezek után Moszkvából a lefényezett kocsiszekrény kerül vissza a korszerűsített hajtáslánccal, forgóvázzal a Budapest közeli üzembe. A készre szerelést, a berendezést, a végszerelést és az üzembe helyezést szintén Dunakeszin végzik el. A prototípus szerelvények sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvény állhat forgalomba. 2016 végétől bő egy éven belül Budapesten a 3-as metró vonalán 222 kívül-belül megújult kocsi, összesen 37, egyenként hat kocsiból álló szerelvény állhat majd forgalomba.