A lap úgy tudja, a levelet Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter aláírásával a múlt héten küldték meg Brüsszelnek a Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester által még február 24-én a miniszternek postázott javaslat alapján. A lap szerint a fővárosi dokumentum egyértelműen fogalmaz: Budapest főpolgármesterének elvárása, hogy a brüsszeli Közlekedési operatív program terhére ne legyen forrásvesztés, illetve ebből eredő költségvetési hiány sem.
A főpolgármester szerint az OLAF olyan tételeket is figyelembe vett, amelyek egy részét már 2009-ben, a többit pedig 2010 után felülvizsgálták, és végül 406,4 milliárdra csökkent a beruházás végösszege. További 11 milliárd forintos fejlesztési elemet, így a kelenföldi P+R parkolók kialakításának finanszírozását áttették a 2014 és 2020 közötti időszakra.
A tavaly októberben hazánkba érkezett OLAF-jelentés a Demszky-korszak eredetileg 452 milliárd forintos végösszegű, 181 milliárd forintos uniós támogatású fejlesztésénél 167 milliárd forint elköltését találta szabálytalannak, jogszerűtlennek és korrupciógyanúsnak. Brüsszel szerint akár 59 milliárd forintot is visszakérhet az EB hazánktól az MSZP–SZDSZ-es kormányok és városvezetés legsúlyosabb korrupciós ügye miatt.
A politikai felelősség megállapítása érdekében jelenleg az Országgyűlés gazdasági bizottsága, illetve a metrókorrupciót vizsgáló fővárosi testület vizsgálódik. A büntetőeljárás a 4-es metró ügyében két szálon zajlik. A Központi Nyomozó Főügyészség a szerelvények beszerzését vizsgálja, míg a Nemzeti Nyomozó Iroda az alagút- és állomásépítésekre kötött szerződések elemzését végzi.