A Digitális jólét program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos elmondta, az oktatás digitalizálása nem összekeverendő az informatikaórákkal és a programozással, hanem minden tantárgyat érint majd.
Deutsch Tamás hangsúlyozta, a digitalizáció az oktatásban nemcsak új eszközök beszerzését jelenti, hanem új szemléletmódot és módszertant is. Hozzátette: a pedagógusok szerepe eltolódik a lexikális tudás átadása helyett az információ használatának és megszerzésének oktatása felé.
A konferencián részt vett Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára is, aki az Ipar 4.0 programról elmondta: nem mennyiségi, hanem minőségi változásról van szó, amely a digitális átállással párhuzamosan valósul meg. Lepsényi István a jövő nagy kérdésének nevezte, hogyan tud együttműködni gép és ember.
Példaként említette, hogy egy friss felmérés szerint Németországban minden második munkahely kiváltható volna robottal. Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára kiemelte: a következő években 70 ezer informatikai eszközt osztanak majd ki, ebből 45 ezer laptopot a tanároknak és 24 ezer tabletet a diákoknak. Fontos irány a digitális tananyagok fejlesztése, valamint a tanárok digitális kompetenciájának fejlesztése – hangsúlyozta Rétvári Bence.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke úgy fogalmazott: a digitalizáció nem esély, hanem feltételek nélkül teljesítendő feladat, mert ha elmarad, kieshetünk az elképesztően éles nemzetközi versenyből.