Néhány napja a bécsi Real Hungary kiállításon levetették a magyar zászló színeit befeketítő alkotást.
De miért is?
Nincs annál egyszerűbb, mint egy megtörtént eseményt néhány nappal később, a sajtóviszhangok alapján értékelni.
Beírjuk a böngésző keresőjébe, hogy „Real Hungary” és már dőlnek is a dehonesztáló cikkek, ír az eseményről a Népszava, a Magyar Narancs, a HVG, a Magyar Nemzet, az Index, a Fidelio, a 24.hu, a nyugat.hu…
De tévedés ne essék, nem a Real Hungary kiállításról szólnak a cikkek, hanem arról a bizonyos alkotásról, amelyet egy provokátor művészpáros kívánt „becsempészni” kiállított alkotásai közé.
Az egyszerű és logikus okot arra, miért is provokáltak, miért keltettek botrányt, már le sem írjuk, biztosak vagyunk benne, hogy az ellenzéki sajtó hőzöngéséből mindenki kitalálja.
Igaz, lesznek majd olyanok, akik a tehetség hiányát látják bennük – hisz a tehetség provokáció nélkül is utat tör magának -, de mi a festészethez ennyire nem értünk, az viszont tény, hogy az ország külföld előtt való lejáratására kiváló helyszínt és eszközt talált a provokátor. Ha megrendelték volna ezt tőlük, akkor sem sikerülhetett volna jobban.
Ui.
Véletlenek nincsenek.
Ez a provokáció nem az első, hiszen néhány éve ugyanezen páros „Manifesztum jóról és szarról” firkálmánnyal próbálkoztak, máskor meg azzal, hogy Szent Istvánt feltartott középső ujjal mutassák be.