A fővárosi közlekedési vállalat beszámolt arról is, hogy a BKV és a Metrovagonmas mérnökeinek közreműködésével az elmúlt időszakban előforduló több hibát is kijavították. Az ajtónyitási problémákat okozó csatlakozóhibát – amely miatt rossz jelet kapott a szoftver – már a vizsgálat elején felderítették és kiküszöbölték, az utastájékoztató rendszer finomhangolását, valamint megelőző javító intézkedésként teljes szoftverfrissítést is végrehajtottak az orosz szakemberek.
A BKV szerint a felújított járművek rendszere bonyolult alrendszerekre épül, ezek sajátos együttműködésénél az összetettségük miatt előfordulhatnak kezdeti meghibásodások, amelyeket az üzemi körülmények közötti működésnek megfelelően javítanak. A közlekedési társaság leszögezte: csak az utasforgalomban történő közlekedtetésre alkalmas és megfelelően üzemeltethető járműveket helyez forgalomba. A felújított szerelvényeket több mint három hétig javították, vizsgálták át.
Még június 23-án utasította a BKV-t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) alá tartozó Közlekedési Hatóság (KH), hogy vonják ki a forgalomból az öt, már az utasforgalomban is használt felújított metrószerelvényt, miután sorozatos hibák adódtak. Az NFM mint elsőfokú vasúti közlekedési hatóság a szerelvényeket tegnap újra utasforgalomra alkalmasnak minősítette, így 6 felújított szerelvény fokozatos forgalomba állítása már megkezdődött.
A szállítások elhúzódása és a meghibásodások miatt a BKV Zrt. a kötbérigényéről levélben hivatalosan értesítette az Metrovagonmas Nyrt.-t, ennek összege már meghaladja az 1 milliárd forintot. A Magyar Időket a BKV úgy tájékoztatta, hogy a kötbért levonhatják a kifizetési számlából, vagy a bankgarancia terhére érvényesíthetik. Az orosz gépipari vállalat 69 milliárd forintért újítja fel a 3-as metró 37 szerelvényének 222 kocsiját. A szerződés szerint jövő nyár elejéig az összes szerelvénynek Budapestre kell érkeznie.