Az Egyesült Államokban élő műgyűjtő üzletember leszögezte: nincs szándékában eladni a trilógia egyetlen magántulajdonban lévő képét, de ez nem jelenti azt, hogy egy hónap múlva nem fog valaki jelentkezni.
– A Golgota egy különleges kép, amely vonzza a gazdag gyűjtőket, ha elhagyja Debrecent és ki van állítva például Budapesten vagy Bécsben. A potenciális vevők azonnal tesznek egy ajánlatot, amint meglátják a saját szemükkel – jegyezte meg.
Arról is szólt, hogy a kép állami tulajdonba vételén korábban munkálkodó Magyar Nemzeti Bank Értéktár programjával jelenleg nincs semmilyen kapcsolata, de ez nem jelenti azt, hogy a magyar állam más szervével nem tárgyal a kép jövőbeni sorsáról. – A Golgota helye Debrecenben van a trilógia tagjaként, azért vettem meg az előző tulajdonostól, aki tényleg el akarta adni egy amerikai gyűjtőnek, a vétellel ezt gátoltam meg – tette hozzá Pákh Imre. A Kúria kedden bejelentett döntése kapcsán megjegyezte: jogászai jelenleg vizsgálják a határozatot és annak várható következményeit.
A Magyar Idők megírta: a Kúria hatályon kívül helyezte a Munkácsy Mihály Golgota című festményének védetté nyilvánításáról szóló per jogerős ítéletét, és döntésében új eljárás lefolytatására kötelezte az elsőfokú bíróságot. A korábbi peres ügy onnan indult, hogy a magyar állam szerette volna megvásárolni a festményt Pákh Imrétől. Ő azonban kilencmillió dollár alatt nem volt hajlandó megválni a jelenleg Debrecenben a másik két, már állami tulajdonban lévő festménnyel együtt kiállított alkotástól. Az állam hatmillió dollárt, átszámítva több mint 1,6 milliárd forintot ajánlott a trilógia még magánkézben lévő darabjáért.
A patthelyzet kapcsán a Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és Vagyongazdálkodási Központ elrendelte a Pákh Imre tulajdonában lévő festmény védetté nyilvánítását, így a képet a hatályos jogszabályok alapján nem lehet kivinni az országból. Pákh Imre minden lehetséges jogi fórumon megtámadta a védetté nyilvánítást.