Lázár János a közjegyzőkről szóló törvény módosítását egyebek mellett azzal indokolta, hogy a jelenlegi szabályozás különbséget tesz aszerint, hogy a közjegyző a fővárosban vagy azon kívül működik. A fővárosban a közjegyzők a Budapest teljes területén, a Fővárosi Törvényszék illetékességi területén működhetnek. Vidéken viszont a közjegyző illetékességi területe ahhoz a járásbírósághoz igazodik, amelynek területén a közjegyző székhelye van.
A törvényjavaslattal a közjegyzők működési körzetét a (megyei) törvényszékek illetékességi területéhez igazítanák a járási tagoltság helyett.
Az indoklás szerint a javaslat igazodik a január 1-jén hatályba lépő polgári perrendtartásról szóló törvényhez, miszerint alapesetben a törvényszékhez tartoznak az ügyek, és a járásbíróság hatásköre csak kivételként jelenik meg.
Lázár János szerint a javaslat működési területüket illetően egyenlőséget teremt a közjegyzők között. Továbbá biztosítja a jelenlegi területre szorított bizalmi jellegű közjegyzői eljárások területi kiszélesítését, és a szolgáltatások színvonalának további emelkedését. Ezen felül a „bürokráciacsökkentés mint általános kormányzati célkitűzés érdekében” lehetőséget teremt a közjegyzők közötti munkateher arányosabb eloszlására és az ügyintézés gyorsítására – írták a javaslatban.
A javaslat elfogadása esetén januártól lép hatályba.