A valótlan híresztelések, sajtóhírek megelőzése érdekében a Klik fenntartóként az alábbi nyilatkozatot teszi.
„A Klik Kaposvári Tankerülete – az Emberi Erőforrások Minisztériuma antiszegregációs kerekasztalának helyi ülését követően, amelyre 2015-ben került sor – kidolgozott egy fejlesztési programot, amelynek már abban az évben elkezdődött a megvalósítása. A program a Kaposvári Egyetem szakmai támogatásával, a települési önkormányzat, civil szervezetek, egyházi közösségek és a helyi roma nemzetiségi önkormányzat bevonásával valósul meg. Célja, hogy minél több család számára tegye vonzóvá az iskolát.
A program fontos eleme a hejőkeresztúri általános iskolában kidolgozott, és sikeresen működő Komplex Instrukciós Program alkalmazása is. A fenntartó pedagógiai-, humánerőforrás- és infrastrukturális szempontból is megerősítette a kérdéses intézményt. A Klik álláspontja szerint egy peres eljárás önmagában nem oldja meg az iskola problémáját, mivel a szegregáció leküzdéséhez, és a minőségi oktatás biztosításához minden esetben a helyi közösség összefogása és erőfeszítése is szükséges, amely Kaposváron meg is valósult. Helyi problémára csak helyben lehet hatásos és megfelelő választ adni, ez az egyetlen módja az antiszegregációs folyamatok elindításának.
A Klik célja, hogy minden tankerületben legyen antiszegregációs szakértő, és kezdje megműködését olyan kerekasztal, amely az érintettek, a szakma, valamint a fenntartó bevonásával helyben képes hatékonyan orvosolni a szegregációs nehézségeket. A kaposvári munkacsoport létrehozásának is az volt a feladata, hogy ne a per következményeként, hanem az érdekeltek egyeztetése alapján szülessen meg a változtatás igénye, hiszen a bírósági eljárás csak egy eszköz, de nem megoldása a problémának. A Klik és az Emberi Erőforrások Minisztériuma a szükséges anyagi és szakmai segítséget biztosítja a szegregációval küzdő intézmények számára, így a perben érintett intézmény számára is. A Klik továbbra is elítél mindennemű szegregációs törekvést, hátrányos megkülönböztetést. Ahogy korábban, úgy most is fellép a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók megsegítése érdekében és mindent megtesz azért, hogy a területi és más hátrányokat az oktatás-nevelés segítségével kompenzálja.”