A prototípus-szerelvény megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az engedélyt a típusvizsgálatok elkezdésére, jelenleg ezek a vizsgálatok folynak – tájékoztatta a Magyar Időket a BKV Zrt. Hozzátették: az átalakítási engedélyezési dokumentáció alapján a járműnek 15 ezer kilométert kell futnia. A szerelvény jelenleg a 3-as metróvonal járműfenntartási szolgálat próbapályáján közlekedik és a járművezetők típusképzése történik.
A közlekedési társaságtól megtudtuk, hogy Magyarországon jelenleg még csak ez az első hatkocsis prototípus-szerelvény van. A BKV beszámolt az eddigi tapasztalatokról is. A minden téren korszerűsített jármű a mai kor technológiai színvonalát képviseli, futása megfelelő, utastere és vezetőfülkéje komfortos.
Lapunk azon kérdésére, hogy volt-e valamilyen komolyabb meghibásodás, a BKV elmondta: a típusvizsgálati időszak alatt meghibásodásról nem lehet beszélni, mert jelenleg a prototípusjármű beszabályozását, tesztjeit végzik folyamatos szakértői, gyártói felügyelet mellett. Megjegyezték: hivatalosan ez még csak egy prototípusjármű, amelynek a végleges kialakítása az érintettek közös munkájának eredménye. A sorozatszerelvények ennek megfelelően lesznek felújítva, korszerűsítve. Ami a további szerelvények felújítási munkálatait illeti: az oroszországi vállalkozó telephelyén a felújítással egybekötött korszerűsítés miatt két teljes szerelvény van kint, ami 12 darab kocsit jelent.
A BKV és a Metrovagonmas tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért (mintegy 69 milliárd forintért) végzi el a 37 – egyenként hat kocsiból álló – szerelvény felújítását. A budapesti közlekedési társaság 2014 novemberében írt ki tendert a 3-as metró vagonjainak felújítására.
A rekonstrukció során a metrókocsi-felújítási pályázaton nyertes Metrovagonmasnak lényegében új kocsikat kell építenie. A 222, átépítésre váró kocsi többsége, 185 darab úgynevezett 81-717/714-es típusú, 10 darab pedig az orosz államadósság fejében 2000-ben érkezett, modernebb 2M alváltozatú. A maradék az ősöreg Ev-3-as, amiket valószínűleg szinte teljesen elbontanak. Az első újjáépített szerelvény május végén érkezett meg Budapestre. A prototípus-szerelvény sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvényt állíthat majd forgalomba a BKV.