Tarlós István a portálnak úgy nyilatkozott: cégnevet, számokat a jogszabályi tiltás miatt nem mondhat, de úgy gondolja, a kormány segítségével kezelhető a költségtúllépés. Sajtóértesülések szerint a különbözet miatt nem kell újfent lefújni a pályázatot, de a főváros anyagi teherbíró képességét még így is meghaladja az összeg, ezért biztos, hogy napirenden lesz a kérdés a főpolgármester és Orbán Viktor miniszterelnök közti jövő heti találkozón.
A felújítás három szakaszára korábban kiírt pályázatokat tavaly ősz végén fedezet hiányában nyilvánították eredménytelennek, mert 50 százalékkal haladták meg az előzetesen becsült költségeket és a kormányhatározatban megfogalmazott támogatási szerződésben szereplő 137,5 milliárd forintos felső limitet. A most kibontott tendereket már a részletes kiviteli tervek alapján írták ki decemberben, hogy a kivitelezésre pályázó cégek pontosabb árajánlatot adhassanak. Az év végén elindított közbeszerzési eljárás rövid életűnek bizonyult, ugyanis jogszabályi problémák miatt azt is vissza kellett vonni. Végül márciusban írták ki a most felbontott kivitelezői pályázatokat.
Amennyiben valóban lesz forrás, a BKV július végén már megkötheti a szerződést a 3-as metró alagútjainak és állomásainak felújítására kiírt pályázat nyertesével. A munka a nyár végén, a második fél évben kezdődhet a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest végállomás között. A korszerűsítés az északi szakasszal, a Lehel tér és Újpest-Központ között folytatódik, várhatóan az év végén. A buszpótlásra a főváros felkészült, a felszíni átalakításokat – buszsávok, közlekedési lámpák, gyalogátkelőhelyek – szinte teljes egészében elvégezték az első felújítási etap által érintett szakaszon.
Közben a szerelvények felújítása folyamatosan zajlik Oroszországban, a gyártó cégnél. A tervek szerint a BKV havonta két-két korszerűsített szerelvényt állít forgalomba. A Metrovagonmas összesen 222 kocsit újít fel 2018 nyaráig.