A rendőrség az akció három napja alatt összesen 4323 jogsértést dokumentált, ebből 1340 esetben a jármű megállítása után annak vezetőjével szemben intézkedtek a járőrök – tudatta pénteken közleményében az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) az augusztus 23–25. közötti, európai szintű fokozott ellenőrzésének mérlegét. A helyszíneken 1258 járművezetővel szemben szabtak ki helyszíni vagy közigazgatási bírságot, további 82 esetben szabálysértési, illetve közigazgatási eljárást indítottak a felelősségre vonás érdekében.
Az ellenőrzés során egy illegális bevándorlót, egy embercsempészéssel megalapozottan gyanúsítható, valamint egy körözött személyt is elfogtak a rendőrök, 9 fővel szemben pedig bűncselekmény elkövetésének gyanúja miatt kezdeményeztek eljárást. A rendőrség a Tispol Műveleti Csoport éves ellenőrzési terve alapján kedden, szerdán és csütörtökön tartotta meg Magyarországon a közlekedésbiztonsági ellenőrzését. Az európai kampány ezúttal a megengedett legnagyobb sebességet túllépő járművek vezetőinek kiszűrésére irányult.
A rendőrség a gyorshajtások vizsgálata idején a Véda rendszer mobil és fixen telepített (automata) eszközeit egyaránt igénybe vette. Az ellenőrzés kiemelt célja a közutak legfőbb gyilkosának számító sebességtúllépések visszaszorítása, a jogkövető magatartásra ösztönzés és mindezek segítségével a személysérüléses közúti balesetek és a halálos áldozatok számának csökkentése. A rendőrség ezzel és más hasonló kampányokkal igyekszik hozzájárulni az Európai Unió és Magyarország jelenleg hatályos közlekedésbiztonsági célkitűzéséhez, amelynek alapján a 2010. évi közúti halálos áldozatok számát az évtized végére 50 százalékkal kell csökkenteni.
Erre elméletileg megvan az esély, mert az ORFK főügyeletének nyár végi jelentései alapján idén január 1-je és június 30-a között a gépkocsi vezetőjeként életüket vesztettek száma a tavalyi 82 főről 74 főre csökkent. Kifejezetten kedvező ráadásul, hogy idén eddig csupán egyetlen gyermek – azaz 14. életévét be nem töltött ember – vesztette életét közúti balesetben. A karambolok legfőbb oka azonban továbbra is a gyorshajtás, amelyre az első fél évi balesetek 30 százaléka vezethető vissza.