A Magyar Idők úgy tudja, az elképzelések szerint a különleges vasúti kocsi a Magyar Nemzeti Múzeum 30 éves bérleményébe kerülne, a Vasúttörténeti Parkban lenne kiállítva, a MÁV Nosztalgia Kft. az üzemben tartó, a Dunakeszi Járműjavító Kft. pedig a kocsi kivitelezője lenne. A két utóbbi cég konzorciumban pályázik a különleges feladat elvégzésére. A műszaki emlék rekonstruálását eredetileg a Magyar Koronaőrök Egyesülete kezdeményezte, és civil szervezetek is segítik a terv megvalósítását. Az aranyvonat kocsiszerkezetével megegyező MÁV-járműből három vészelte át az elmúlt hetven évet. A kiindulási alapot jelentő jármű váza jelenleg Dunakeszin van. A kiírás szerint a vasúti kocsik fel- és átépítésében tapasztalt, szakemberekkel, szerszámokkal és persze vágányhálózattal ellátott szerelőcsarnokkal rendelkező pályázónak 18 hónapja lesz az újjáépítésre. A végeredmény pedig egy 33 tonnás, 18,21 méter hosszú, 4,65 méter magas, 3 méter széles, 10 ülőhelyes, 120 km/órás végsebességű, a jelenlegi szabványoknak is megfelelő műszaki csoda lesz.
A pénzt a kocsiszekrény elkészítésére az Emberi Erőforrások Minisztériuma biztosítja. Ezután következik az eredeti, fennmaradt tervek szerinti díszítés, festés, ami szintén több hónapot vesz majd igénybe. A különleges külső elkészítését a Budakeszi Kultúra Alapítvány civil forrásokból, felajánlásokból finanszírozza. Lapunk úgy tudja: a teljes szerelvényt nem rekonstruálják, mivel a különleges, Szent István ereklyéjét szállító kocsin kívül a mozdony és a többi vagon szabványos gyorsvonati jármű volt eredetileg is. A díszes kocsit különleges rendezvényeken használják majd, például zarándokvonatokhoz csatlakoztatják, illetve a Tatai úti Vasúttörténeti Parkban fogják kiállítani mint a koronaőrségnek emléket állító kihelyezett tárlatot. Az aranyvonat újjáépítésére létrejött egylet továbbra is várja azoknak a jelentkezését, akik rendelkeznek eredeti tárgyakkal, fényképpel, újságcikkel vagy bármivel, ami az 1938 és 1942 közötti országjárással kapcsolatos. Az egylet a https://www.facebook.com/SzentJobbAranyvonatEpitoEgylet címen érhető el.
Az 1938-as Szent István-emlékévben a nemzetközi eucharisztikus kongresszust követően az egész országot bejáró, a Szent Jobbot koronaőrök kíséretében szállító aranyvonat megépítése 3-4 hónapot vett igénybe. A jármű a Dunakeszi Járműjavítóban, a mostani cég jogelődjénél készült el. A kocsit bizánci stílusban díszítették, az ezüst-, arany- és bíborszín mellett bársonyülések, hangtalanul nyíló üvegajtó és rezgésmentesítő is került bele. Szent István király kézereklyéjének megóvása érdekében a műszaki egyetem szakértői lassulásmérőt helyeztek a tesztek idejére a szerelvénybe. A próbaút az akkor legrosszabb állapotban lévő Vác–Szob útvonalon történt. A teszt sikerült, a vizsgáztató szivarjának hamuja nem esett a földre, így megvalósulhatott a körút.
Az ereklyeszállító kocsi újjáépítésének külön aktualitást ad Ferenc pápa pénteki videóüzenete, amelyben bejelentette, hogy Magyarországon rendezik meg a következő eucharisztikus kongresszust 2020-ban. Ha minden jól megy, már a katolikus világtalálkozó előtt, 2018-ra elkészülhet az aranyvonat.