Nem teljesen értem, hogy került a csizma az asztalra, hisz az EU Csalás Elleni Hivatalának (OLAF) vizsgálata korrupcióról és nem közlekedéspolitikáról szól – hívta fel lapunk figyelmét Vitézy Dávid annak kapcsán, hogy a 4-es metróra kiszabható európai uniós büntetés apropóján Demszky Gábor volt főpolgármester nem a korrupciós vádakra reagált, hanem a közlekedésszervezéssel kapcsolatos 2010 utáni döntéseket kritizálta. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezetője kevés annál kártékonyabb intézkedést tud elképzelni, mint a Demszky Gábor által felvetett buszsávmegszüntetést. Szerinte a Kossuth Lajos utca (és a Rákóczi út) „újjáélesztése” jó cél, csak pont a liberális városvezetés idején, 1990 és 2010 között sem történt ez ügyben semmi. Budapest szörnyű állapotú főútját azonban nem a buszsáv megszüntetésével és a tömegközlekedés kinyírásával, hanem épp a közúti forgalom mérséklésével lehetne újjáéleszteni – tette hozzá. Arra is emlékeztetett, hogy a 7-es buszcsalád rég meg lett ritkítva, már nem is létezik „családként”, egyetlen 7-es alapjárat maradt, ami 6-8 percenként jár csúcsidőben. A BKK volt vezérigazgatója szerint Demszky nincs tisztában a valós helyzettel.
Az SZDSZ-es volt városvezető, akinek a jelenlétében aláírták és maga is szignózta a súlyos korrupciógyanús Alstom-metrókocsi-szerződéseket, azt állítja: meg kell ritkítani a 7-es buszcsaládot, meg kell szüntetni a buszsávot a Kossuth Lajos utcától, újjáélesztve ezzel a város legzsúfoltabb sugárútját, így a 4-es metró kihasználtsága is javulna. Demszky Gábor a Facebookon írt hozzászólásában azt feltételezi, hogy az OLAF-jelentés azt kifogásolja, hogy a jelenleg hivatalban lévő városvezetés elmulasztotta meglépni mindazt, amit az Európai Bizottság az EU-támogatás feltételéül szabott: a felszíni közlekedés teljes átalakítása, P+R parkolók, dugódíj. Demszky szerint ezekből semmi sem lett, ezért követelik vissza a több tízmilliárdos támogatást, nem pedig korrupciógyanú miatt.
Demszky Gábor egykori városházi koalíciós partnere, az MSZP szintén az OLAF-jelentés nyilvánosságra hozását követeli, de közben a 2010 előtti, korrupciógyanúsnak bizonyult metróépítkezésről semmit nem mond. Horváth Csaba fővárosi képviselő azt hangsúlyozta, erőteljes a gyanú, hogy az OLAF megállapításai erősen érinthetik a 2010–2014 közötti időszakot.
A szocialisták pénteken tüntetésre hívják az utasokat a 3-as vonal felújítása kapcsán. Annak ellenére is, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tegnapi közleménye szerint folyamatosan zajlik a metrószerelvények oroszországi felújítása.