Tagadta Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója tegnap a TV2 Mokka című műsorában, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban bármiféle utasbiztonsági probléma lenne.
Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított kocsiknál tulajdonképpen „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák „nem nagyon történnek”. Hozzátette: például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert elromlott az ajtónyitó kontroll-lámpája, így a vezető úgy látta, hogy nyitva van az ajtó.
Bolla Tibor hangsúlyozta: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy „valamit tenni kellett”. A 3-as metró biztonságos, mind a régi, mind az új szerelvények – jelentette ki, megjegyezve: kérték az orosz felet, hogy javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, hogy ez egy-két héten belül megtörténik, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba. Az elnök-vezérigazgató kiemelte: nem találtak olyan hibát, amely azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz. Minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is „jól összerakott, csak vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg” – folytatta.
Bolla Tibor azzal kapcsolatban, hogy a késedelmek miatt több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártójával és felújítójával, a Metrovagonmasszal szemben, megjegyezte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 hetes lemaradásban vannak, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek. A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított szerelvények soron kívüli átvizsgálását.
Lemondásra szólította fel Tarlós István főpolgármestert Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője. A politikus orosz rulettnek nevezte a metrón való utazást.