A budapesti 3-as metró alagútjának felújítása miatt 110 busz beszerzésére és 40 használt busz átirányítására van szüksége a fővárosnak a metrószerelvények pótlására. Az új buszok esetében több ajánlat futott hónapokig egymás mellett: többek között egy magyar és egy lengyel cég típusa.
Ha a bekerülési árat nézzük, akkor a lengyel gyártmányú Solaris Urbino 18 jóval olcsóbb, mint a magyar a Mabi-Bus Kft. Modulo M168 d járművei. A Mészáros Csaba tulajdonában álló Mabi-Bus Kft. 278 800 euróért vállalta a szállítást, amelyhez a PKD konstrukció miatt a BKV minimum 12 700 eurós készre szerelési költségét is hozzá kell adni, azaz egyből 291 500 euróra, mintegy 90 millió forintra ugrik az ár. A lengyel Solaris ezzel szemben a készre szerelt buszra 277 ezer eurós árat adott. Érdekesség, hogy Mészáros Csaba önbevallás alapján a magyar típus hazai beszállítói arányát 53 százalékban állapította meg, azonban a lapunk birtokába került feljegyzések szerint a Modulo főbb darabjai – motor, váltó, első és hátsó futómű, fékszerkezet, valamint a hűtő- és fűtő berendezések – egyike sem hazai gyártmány.
A Mabi-Bus buszaival kapcsolatban egyéb problémák is felmerültek. A cég gyártókapacitásáról szólva Mészáros Csaba elnök-tulajdonos is elismerte, hogy a Mabi-Bus az idei év végéig a beszerzendő járműmennyiségnek csak a felét tudná leszállítani.
Ekkora beszerzési mennyiségnél a vevő szempontjából a finanszírozási kockázatokat is mérlegelni kell, többek között azt, hogy a gyártó milyen biztosítékot tud felmutatni tőkeerő és hosszú távú működési feltételeinek biztosítása kapcsán, ami az alkatrészellátás folyamatos biztosítása és a garancia érvényesítése szempontjából létfontosságú. A PKD konstrukció esetén nem tudni arról, hogy milyen visszavásárlási garancia van a járművekre – ha van. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a gyártó vállalja: egy előre meghatározott periódus alatt rögzített áron vásárolja vissza a járműveket. A garanciális feltételek biztosítása szempontjából is kulcskérdés a tőkeerő, hiszen egy esetleges konstrukciós hibát javítandó visszahívás esetén a gyártónak kell a költségeket viselnie.
A Modulok kapcsán újabb kérdéseket vet fel az is, hogy a gyártó egy másik termékének, a próbajáraton futó elektromos busznak a kereke menet közben esett ki még 2016 márciusában, az elguruló alkatrész pedig súlyos sérüléseket okozott egy budapesti férfinek. A baleset kapcsán a vizsgálat még tart.