Jelenleg a Kós Károly sétányon és a liget körül futó minden útszakaszon nappal és éjjel egyaránt meghaladja a hatósági határértéket a zajszennyezés – számolt be a fórum résztvevőinek Silló Szabolcs. A Vibrocomp Kft. szakgeográfusa elmondta: a legrosszabb a helyzet az Ajtósi Dürer soron, ahol a rossz útburkolat miatt különösen nagy a zaj. A kft. modellezte a leendő épületek üzemi zajhatását is, amiből kiderült, hogy a gépészeti berendezések zajkibocsátása olyan alacsony lesz, hogy a ligetben és környékén emberi füllel nem lesz érzékelhető. Kiderült az is, hogy a teljes projekt elkészülte után a Hermina és Dózsa György úton nem lesz nagyobb a zajszint a mostaninál, az Ajtósi Dürer soron pedig az útfelújítás hatására lényegesen javul a helyzet.
A Fővárosi Levegőtisztaságvédelmi Kft. öt helyen telepített mérőeszközöket a ligetben, így kiderült: az egészségügyi határértéket egyik légszennyező anyag sem lépi át jelenleg. A kft. szakemberei a Liget Budapest projekt hatásait modellezve arra jutottak, hogy csak az építkezésnél és a munkagépek közvetlen környezetében kell majd időlegesen határérték-túllépéssel számolni. A beruházás végeztével a felszíni parkolás megszüntetése miatt jelentősen csökkenni fog a területen a károsanyag-kibocsátás.
Almássy Kornél, a Budapest Közút Zrt. vezérigazgatója a Kós Károly sétány kapcsán elmondta: a kocsik kitiltásának alapfeltétele, hogy megvalósuljon a Vágány utca kiszélesítése, illetve a Vágány utca–Dózsa György út és a Vágány utca–Hungária körút csomópontok fejlesztése. Fontosnak tartja, hogy megkezdődjön a Szegedi út és a Nagy Lajos király útja vasúti vágányok feletti összeköttetése is, és ha lehetséges, a villamos átvezetése az M3-as autópálya felett.
Bajzik Zsófia, a Városliget Zrt. projektigazgatója hangsúlyozta, hogy a Városligetet nulla károsanyag-kibocsátású területté kell tenni a közlekedés és a parkolás teljes átszervezésével. Hozzátette: külön buszsávot alakítanak ki a Dózsa György úton, itt járnak majd a trolik is. Az út mentén pedig hat méter széles gyalogos- és kerékpárossáv épül.
Ercsényi Balázs, a FŐMTERV Zrt. mérnöke a parkolás átszervezése kapcsán elmondta: jelenleg a 2300 parkoló autósból 1700-an lényegében P+R parkolóként használják a Városligetet. A liget autómentesítése kapcsán a szakember fontosnak tartja tényleges P+R parkolók kiépítését. A Kacsóh Pongrác úti felüljárónál és a közeli MÁV-területen 1320 férőhely létesül, amit a második ütemben újabb 900-zal fognak bővíteni. Mélygarázsok is épülnek: a Hermina-garázsban 700, a Dózsa György útiban 811, a közlekedési múzeum alatt 351 férőhely létesül.
A tájépítészeti terveket készítő Garten Studio részéről Szloszjár György elmondta: a tömegközlekedés teljes átszervezésével számolnak. A trolihálózat nagy részét kiszervezik a liget köré, az átmenő forgalomból a Dvorák sétányon áthaladó járatok maradnak meg. Itt azonban felsővezeték nélküli, akkumulátoros üzemmódot szeretnének, a mostaninál keskenyebb úton. A kisföldalatti fejlesztése kapcsán nagy szerepet szánnak az új Hungária körúti megállónak.
A ligeten belül elektromos midibuszok futnak majd, és szó van arról is, hogy a közlekedési múzeum kapcsán régi, korhű járművek elektromos replikái vinnék az utasokat csúcsidőben. Új kerékpárutakat és bérbicikli-, Bubi-állomásokat is létesítenek. A Dózsa György úti mélygarázsban őrzött biciklitároló, illetve a kerékpárosok számára vécé, zuhanyzó és öltöző is lesz.