Amint arról korábban beszámoltunk, a Matolcsy Ádám vezette Magyar Stratégiai Zrt. vette meg a korábbi New Wave Media és Origo Media portfólió egyesítéséből tavasszal létrejött New Wave Media Group Zrt.-t. A közlemény szerint Száraz István, a New Wave Media Group Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója a médiacsoportban fennálló 100 százalékos tulajdonrészét értékesítette. Tájékoztattak arról is, hogy a vállalat történetében először, 2016-ban nyereséges évet zárt, és megnyílt a lehetőség a fenntartható üzleti fejlődés előtt. Az új tulajdonos a Magyar Stratégiai Zrt., amely egyebek mellett Magyarország egyik legnagyobb múltú bútorgyártó manufaktúrája, a Balaton Bútor Kft. közvetett tulajdonosaként ismert. A Magyar Stratégiai Zrt. közvetlen egyedüli részvényese és egyben vezérigazgatója Matolcsy Ádám – írták.
A Magyar Idők interjút készített Matolcsy Ádámmal, amelyből az alábbiakban olvashatnak egy részletet.
Ebből az egészből az Origót emeli ki majd mindenki, hiszen az már jelentős politikai hatású.
– Az Origo a legdominánsabb hírsite-ja a csoportnak. Míg az összes brand naponta átlagosan mintegy 1,2 millió embert ér el, az Origo önmagában négyszázezret.
– Marad az irányvonala? Vagy még inkább kormánypárti lesz?
– Erről elég éles a véleményem. Az ellenzéki médiumok beállították az Origót úgynevezett propagandaportálnak, amit én egyszerűen a konkurensek lejáratási kísérletének tartok. Az Origót én nem tartom propagandaoldalnak. Az alapító-tulajdonos idején olyannyira kimért hangvételű oldal volt, mihez képest bármiféle elmozdulás heves reakciókat váltott volna ki és váltott is ki. Az oldalnak az utóbbi időben kezdett kialakulni egy határozott arcéle, amely elkötelezett olvasótábort hozott magával, és én ezt szeretném továbbépíteni. Konzervatív, polgári hangvételű lap működtetését tervezem. Az online médiapiac arról szól, hogy minél több látogató, olvasó van, annál drágábban lehet hirdetési felületet értékesíteni, annál jobb tartalmat lehet készíteni, és annál nyereségesebb a vállalkozás. Azt sem tartom kizártnak, hogy a cégcsoporton belül baloldaliak megszólítására is létrehozunk egy brandet.
A teljes interjút a Magyar Idők csütörtöki számában olvashatják!